37. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΔΕΩΝ-SPIRITUAL BANKS OF IDEAS

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΔΕΩΝ-SRIRITUAL BANKS OF IDEAS H σημερινή αρνητική...


Διαβάστε Περισσότερα

36.OI AΣTΡIKOI KYKΛIKOI ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ-ASTRAL CIRCULAR CHORUS OF HELLINES-GREEKS...

OI AΣTΡIKOI KYKΛIKOI ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ...


Διαβάστε Περισσότερα

35.Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

34.ΝΙΚΟΛΑ ΤΕΣΛΑ - Ο Οραματιστής Ευεργέτης της Ανθρωπότητας...

ΝΙΚΟΛΑ ΤΕΣΛΑ - Ο Οραματιστής Ευεργέτης της Ανθρωπότητας ...


Διαβάστε Περισσότερα

33. ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ANΘEΣTHΡIA

...


Διαβάστε Περισσότερα

ANΘEΣTHΡIA - Η ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ


Διαβάστε Περισσότερα

32.EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ - Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ - Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ...


Διαβάστε Περισσότερα

EYTYXIΣΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

EYTYXIΣΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ...


Διαβάστε Περισσότερα

31.ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ ΚΑΙ Η ΒΑΣΗ HAARP

ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ...


Διαβάστε Περισσότερα

30.ΤΟ ΙΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ...

ΤΟ ΙΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ...


Διαβάστε Περισσότερα

29.Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ...

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Η Συγκριτική Μελέτη των Πολιτευμάτων αποδεικνύει ότι : Η Δημοκρατία ,ως το καλύτερο κοινωνικο-πολιτικό σύστημα που εφαρμόσθηκε στην Αρχαία Ελλάδα ,καθιστώντας άμεσα...


Διαβάστε Περισσότερα

28. Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

27.ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΤΕΡΑΤΟΣ και ο Εθισμός στη Βία

...


Διαβάστε Περισσότερα

26.H δωρεάν οπτικοακουστική φυσική πλανητική-διαπλανητική Επικοινωνία και η κυριαρχία των ΗΠΑ...

H δωρεάν οπτικοακουστική φυσική πλανητική-διαπλανητική Επικοινωνία ...


Διαβάστε Περισσότερα

25.TO ΠOΛYTEXNEIO ZEI

...


Διαβάστε Περισσότερα

24.Δίκαιο και Δικαιοσύνη

...


Διαβάστε Περισσότερα

23.Η Σκλαβωμένη Παιδική Αθωότητα Σημαίνει Συναγερμό στις Κοινωνίες των Ανθρώπων...

Η Σκλαβωμένη Παιδική Αθωότητα σημαίνει Συναγερμό στις Κοινωνίες των Ανθρώπων ...


Διαβάστε Περισσότερα

22.Για την Ευρώπη του Πολιτισμού των Λαών-Αναζητώντας την Ευρωπαϊκή Ταυτότητα...

...


Διαβάστε Περισσότερα

21. Ο Έλλην Άνθρωπος - Η Αιγηίς - Ο Αρχαιότερος Μινωικός Υπολογιστής...

...


Διαβάστε Περισσότερα

03. Διονυσιακό Θέατρο Αθηνών - Προμηθεύς Δεσμώτης

Διονυσιακό Θέατρο Αθηνών - Προμηθεύς Δεσμώτης ...


Διαβάστε Περισσότερα

20. Η Κόρη Περσεφόνη είναι η Ψυχή μας

...


Διαβάστε Περισσότερα

19. Ο Θάνατος είναι Αναγέννηση

...


Διαβάστε Περισσότερα

18. Τα Μεγάλα Ελευσίνια Μυστήρια

Τα Μεγάλα...


Διαβάστε Περισσότερα

17. Η Αρπαγή της Περσεφόνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

16. Ολυμπία - Αγώνες Ιδανικής Άμιλλας και Αυτοϋπέρβασης

...


Διαβάστε Περισσότερα

15. Επίδαυρος - Η Θεία Αυτοθεραπεία του Ασκληπιού

Επίδαυρος - Η Θεία Αυτοθεραπεία του Ασκληπιού ...


Διαβάστε Περισσότερα

14. Με Φως και Αρώματα - Λύχνος

Νυχτώνει η Γη την παρειά της, εμπιστεμένη στους λύχνους των άστρων. Ευλαβικά τα άνθη ξεχύνουν τ’ αρώματά τους, ψηλώνοντας να φτάσουν τη Μακρινή Μήτρα της Δημιουργίας. Σε κάθε σπίτι εκστατικές γυναίκες μέσα στις κάμαρες ανάβουν καντήλι, σπίθα από την άσβηστη κολυμβήθρα του Ήλιου, να συνεχίσει την πορεία του φωτός μέσα στη σκοτεινή νύχτα που έρχεται. Στη φλόγα του λαδιού της ιερής ελιάς μαζεύονται τα βλέμματα κι οι προσευχές προς...


Διαβάστε Περισσότερα

13. Το Ονειρόραμα - Η Δυναμική Ορχήστρα Νέων Simon Bolivar

Το Ονειρόραμα - Η Δυναμική Ορχήστρα Νέων "Simon Bolivar" Το ονειρόραμα ενός ανθρώπου είναι ικανό να ταξιθετήσει κι εναρμονίσει όλα τα ατάκτως ερριμμένα και κακοποιημένα στοιχεία μιας κοινωνίας ανισοτήτων και αδικίας. Εκεί...


Διαβάστε Περισσότερα

12. Ο Αρχάνθρωπος - Σπήλαιο Χαλκιδικής

...


Διαβάστε Περισσότερα

11. Άρτεμις - Θεία Προστασία στην Ιερότητα της Ζωής

Το ξημέρωμα στο χωριό με σηκώνουν τα κρυστάλλινα κελαϊδίσματα των πουλιών. Στον κήπο τα ψηλά δέντρα και τα πανέμορφα άνθη απλώνουν εκστατικά δάκτυλα, εισχωρώντας μέσα στην ευδία του φωτός. Μία μουσική ανάμεσ’ απ’ τα φύλλα σαν ροή τρεχούμενων νερών του δάσους, με οδηγεί ανάμεσ’ από δάφνες, τεράστιες βελανιδιές και φιλύρες. Φωνές ουράνιες γυναικών μελωδούν : Άκουσέ με, ω πολυσέβαστη θεά* Δαίμον**με τα πολλά ονόματα, βοήθησε στις ωδίνες, γλυκιά πρόσβλεψη στις λεχώνες ∙...


Διαβάστε Περισσότερα

10. Άγιον Όρος - με τα μάτια ενός Παιδιού στον Πνευματικό κήπο της Παγκόσμιας Μητέρας...

Άγιον Όρος - με τα μάτια ενός Παιδιού στον Πνευματικό κήπο της Παγκόσμιας Μητέρας Το καλοκαίρι ετούτο οι μεγάλες μητέρες αποφασίζουν να επισκεφθούν την περιοχή του Αγίου Όρους και για κάποιον παράξενο ανομολόγητο λόγο, με παίρνουν μαζί τους, γνωρίζοντας την καλή μου υπομονή στα δύσκολα, αλλά προπάντων την μυστική δίψα που με τραβά για τα...


Διαβάστε Περισσότερα

09. Ορφικός Ύμνος Απόλλωνος και Δελφικά Παραγγέλματα

«έστ’ ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται ...


Διαβάστε Περισσότερα

08. Δελφικό Συνέδριο Στοχαστών Φιλοσόφων - Κόσμος, Ψυχή, Άνθρωπος και η Παγκόσμια Αρμονία...

Δελφικό Συνέδριο Στοχαστών Φιλοσόφων - Κόσμος, Ψυχή, Άνθρωπος και η Παγκόσμια Αρμονία Στο Συνέδριο των Φιλοσόφων εισερχόμενοι, με ειδική άδεια χάριτος, πληροφορούμαστε ότι αυτός που τώρα ομιλεί είναι ο φιλόσοφος αρχιερέας του Δελφικού Μαντείου Πλούταρχος: Πλούταρχος :«Η μεν γαρ φύσις άνευ μαθήσεως,τυφλόν ·η δε μάθησις,δίχα φύσεως,ελλιπές ·η δε άσκησις,χωρίς αμφοίν,ατελές»... «Θεωρώ λοιπόν πως το σημείο (ΕΙ) δεν σημαίνει ούτε αριθμό ούτε ιεραρχία ούτε σύνδεσμο ούτε κάποιο...


Διαβάστε Περισσότερα

07. Δελφοί - Ο Ομφαλός του Κόσμου και η μήτρα των Ιδανικών Ονείρων...

Δελφοί - Ο Ομφαλός του Κόσμου και η μήτρα των Ιδανικών Ονείρων ...


Διαβάστε Περισσότερα

04. Η Απολογία του Σωκράτη

Η Απολογία του Σωκράτη Συγκλονισμένοι από την ταραχή του φιλοσοφικού κύκλου των Αθηνών εισερχόμαστε στο μεγάλο λαϊκό δικαστήριο, όπου δικάζεται ο άριστοςτων ανθρώπων, ο Σωκράτης, διαβλημένος από τρεις ψευδομάρτυρες που απαίτησαν την θανάτωσή του. Από την « Απολογία Σωκράτη» «Ας ξαναπιάσομε λοιπόν απ’ την αρχή ποια είν’ εκείνη η κατηγορία που έχει...


Διαβάστε Περισσότερα

06. Περί Εξουσίας και Νόμου

Ο Ποιητής Εξουσίαζε! Το γράφει στο δεφτέρι του ο Νόμος. Χαλαστής οργοτόμος ζει και σβει τις πατρίδες. Πάνε, σπαν’ οι αλυσίδες, μα όπου σπάνε,...


Διαβάστε Περισσότερα

05. Η τελευταία Διδαχή του Σωκράτη

Η τελευταία Διδαχή του Σωκράτη Οι τελευταίες ημέρες και νύκτες του μεγάλου φιλοσόφου περνούν μέσα στο δεσμωτήριο, ώσπου να επιστρέψει το ιερό πλοίο των Αθηναίων, η Πάραλος, από την Δήλο, όπου κατά το έθιμο επήγε...


Διαβάστε Περισσότερα

02. Αγωγή Αθηναίων Εφήβων

Καθώς περιδιαβαίνουμε στις δομές και στα αξιοθέατα της πόλης, από το Αγλαύρειο ιερό σπήλαιο βόρεια της Ακρόπολης, οι άλκιμες φωνές των δεκαοχτάχρονων Αθηναίων εφήβων, που καταθέτουν τον Όρκο στην τελετή πολιτογράφησής τους, αντηχούν μέσα στον χρόνο:


Διαβάστε Περισσότερα

01. Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών || Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων...

Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων ...


Διαβάστε Περισσότερα
01234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738

Τελευταία Άρθρα

43.ΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ
Τετάρτη, 09 Αυγούστου 2017
                                         ...

01. Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών || Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων

Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών   

Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων

 

 

acropolis-12-2

                                                                                              
 Διανύουμε την Αττική χώρα, με τους θερισμένους αγρούς και την πλούσια σοδειά σε εγγύηση του μέλλοντος των αυτόχθονων κατοίκων της, για τους οποίους «δεν είναι μητριά αλλά μητέρα», όπως βεβαιώνουν ο Ηρόδοτος και ο Θουκυδίδης.*

 

Μας υποδέχονται οι στίχοι του Πινδάρου:

                                                          «Λαμπρή, ιοστέφανη και ξακουστή, στήριγμα της Ελ-

                                                            λάδος, ένδοξη Αθήνα, θεία πόλις …»

 

Στην καρδιά της πόλης των Αθηνών**, επάνω απ’ ένα δακτυλίδι φυτών*** βράχοι λοξοί υψωμένοι και πάνω τους, σε απαλές νεφέλες φωτός, η Ακρόπολις: η υψίστη ακμή της πόλης, η κοινωνούσα του θείου ύψους, ταξιδεύει στους κύκλους του απείρου, στις μέσα και στις έξω σφαίρες κινουμένη ακινητεί εδώ που είμαστε.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------                                                                                                                                              

Σημειώσεις:   *Ηρόδοτος Ι, 57, IV,145 και Θουκυδίδης ΙΙ,17

**Αθήνα: στη Νεολιθική εποχή ονομαζόταν Κραναά (1.500π.χ), στη

 Μυκηναϊκή εποχή λεγόταν Κεκροπία, μετά τους Περσικούς Πολέμους

 επικράτησε η ονομασία Αθήναι.                                                                               

***Τα αγριοβότανα της Ακρόπολης είναι : αγριοράδικο (ταραξάκο),

 περδικάκι, άγρια ρόκα, ροδόδεντρο (κοντά

 στο πηγάδι),φτέρη,τσουκνίδα, ζοχοί, άγρια ρεπάνια, αγριάδα.

 

cf80ceb1cf81ceb8ceb5cebdcf8ecebd2

 

Ο εμπνευσμένος Ναός του Παρθενώνα, τόπος λατρείας της δόξας του Νου, του απείρου θείου δημιουργήματος, εκπροσωπεί στο σύνολό του τον ρυθμό, με τον οποίο οι θείες δυνάμεις του Πατρός κάθε έμψυχης ύπαρξης και μορφής, διαμορφώνουν το Σύμπαν. Είναι ο Παρθενών η ζώσα κατοικία της Θεότητος. Ολοτρόγυρα στα ριζά του λόφου, πολλά σπήλαια είναι αφιερωμένα σε κάθε Θεό. Στο σπήλαιο της Αρτέμιδος τα παιδιά, την παραμονή της πρώτης σχολικής τους ημέρας διδάσκονται από ιέρειες, σε ολονυχτία, ν’ ανάβουν τα κανδήλια και τα θυμιάματα του ιερού σεβασμού προς το Άκτιστο Φως. Στο σπήλαιο της Αγλαύρου κατοικεί ο φύλακας του ναού, ιερός όφις της Αθηνάς, ενώ βαθιά στα έγκατα του βράχου, στο άντρον του Πανός, καίει άσβεστον διηνεκές πυρ

                                                                                  Ο Ποιητής

 

                                             Αργότερα θ’ αρχίσουν των Παναθηναίων οι θεωρίες

                                             Με ροδίτες βότρεις κάνιστρα κι ακριβά του Ζηνός ρήματα

                                             Ευοί ο διάττων άνθρωπος ευάν ο νιόνυφος της Μοίρας

                                             Λίγο ακόμη και θα συνουσιαστούν ανδρεία και κάλλος»

                                                                                                      (Οδυσσέας Ελύτης)

                                                                                      images 60                                   

 

Ξυπνάει ο Λόγος, αντιφέγγισμα απ’της Παρθένας την άγρυπνη ματιά: Αθηνά, όπως Άθως +Νους. Κορυφαίος, οξύτατος Νους σε αυτόματη κίνηση. Αρχική (Α) Δύναμη Θεού (Θ) κατερχομένη δι’ ηλεκτρομαγνητικού διπόλου (Η) Νοός (Ν) σε συγκέντρωση-συνάθροιση (Α) τόπου.                                                                  

Η μυσταγωγία του μέρους τούτου, όπου άρχει η μεγάλη της Σοφίας Θεά, παρέχει αθόρυβα προς το ανθρώπινο γένος τις μεγαλύτερες ευεργεσίες, αφού κάθε μυσταγωγημένη εδώ ψυχή προσέρχεται αμέσως αρωγός στο ανθρώπινο γένος, μεταδίδοντας την αγάπη, την ευθύνη, την ειρήνη, την γλυκύτητα, την γαλήνη και αρμονία.Οι Αθηναϊκές ψυχές είναι προικισμένες με το άχραντον και αμιγές της θεάς Αθηνάς , με την ασπίδα-σύμβολο της αδάμαστης λογικής και το δόρυ που κατατέμνει την ύλη και εξυψώνει τον άνθρωπο προς τον θεϊκό του προορισμό .                                                                                                                                             

  Ancient Metropolis

 

 

                                                          Παναθήναια : η πιο λαμπρή Γιορτή της πόλης

Αγώνες Μουσικοί στο Ωδείο, αγώνες Πεντάθλου : δρόμου, πάλης, πυγμαχίας, άλματος και δισκοβολίας, με έπαθλο αμφορέα ελαίου ∙ αγώνες ιππικοί με αρματοδρομίες και επελάσεις ιππέων, που συγκλίνουν ενώπιον της εξέδρας των αξιωματούχων ∙ αγώνες ευανδρίας παίδων, εφήβων, ανδρών ∙ κι ακόμη διαγωνισμός πυρριχίου πολεμικού χορού υπό τους ήχους αυλού και λύρας, κρατώντας ασπίδα και ακόντιο, σε αναπαράσταση ενόπλου αγώνα, από τρεις ομάδες : παίδων, εφήβων και ανδρών.

 

575199 358228527607282 2028543384 n  

 

036    117

 

038    116

 

 

Την παραμονή της κορυφαίας εκδήλωσης της δεκαήμερης γιορτής των Παναθηναίων γίνεται λαμπαδηδρομία διακοσίων δρομέων σε πέντε σειρές των σαράντα μελών επί χίλια μέτρα : τρέχει ο πρώτος κάθε σειράς, παραδίδοντας την αναμμένη δάδα στον δεύτερο, που τον περιμένει σε τακτή απόσταση, εκείνος την φέρνει στον τρίτο … και ούτω καθεξής, μέχρι να φθάσει η δάδα στον τεσσαρακοστό της σειράς, εμπρός στον βωμό της θεάς. Αυτός πλησιάζει και ανάβει εδώ το ιερόν πυρ.

Την δεκάτη ημέρα ξεκινά από τον έξω Κεραμεικό η πομπή του ιερού πέπλου της θεάς Αθηνάς, του οποίου την επεξεργασία επιμελήθηκε η ιέρεια της Πολιάδος Αθηνάς, δυο αρρηφόροι και άλλες εκλεκτές αγνές κορασίδες, με φωτεινές συνειδήσεις, αφιερωμένες στο Ναό και αμόλυντες από την κακή επενέργεια των ανθρωπίνων παθών εκ του κοινωνικού περιβάλλοντος.          

Η παράσταση στο ύφασμα του πέπλου της θεάς παρουσιάζει τον αγώνα της Αθηνάς κατά την Τιτανομαχία. Ο πέπλος της θεάς της Σοφίας είναι μια αλληγορική εικόνα της αποθεώσεως της ανθρωπίνης διανοίας, η οποία νικηφόρως ελευθερώθηκε από τα ερέβη του γηίνου περιβάλλοντος. Το υλικό της ύφανσης του πέπλου είναι το σύμβολο των λειτουργουσών δυνάμεων της ανθρωπίνης ψυχής, οι οποίες, δια των δοκιμασιών του βίου εξαγνίσθηκαν. Ο πέπλος είναι το ένδυμα της απελευθερωμένης ανθρωπίνης ψυχής και με αυτόν μόνον εισέρχεται αυτή στην αθανασία. Ο πέπλος απλωμένος ως γιγάντιος ιστός στο κατάρτι της ιερής τριήρους, που κυλά επάνω σε μηχανισμό, μεταφέρεται περνώντας εμπρός από το Ελευσίνιον και το Πελασγικόν, για να φθάσει επάνω στα Προπύλαια της Ακρόπολης. 

Επί κεφαλής της πορείας ο ιερέας της Αθηνάς και οι ανώτατοι άρχοντες των Αθηνών. Κατόπιν τα ζώα της θυσίας. Έπειτα ακολουθούν οι ωραιότερες κορασίδες της πόλης, με ελαφρά κάνιστρα στην κεφαλή τους, γεμάτα προσφορές προς την Θεά. Πίσω τους άνδρες και γυναίκες με υδρίες και δοχεία προσφορών.

Στην καρδιά της πομπής η ιερή τριήρης με το θεϊκό πέπλο παρελαύνει στους δρόμους της πόλης την ευγνωμοσύνη, την ευχαριστία και τις δεήσεις όλων των πολιτών προς δόξαν και τιμήν της ευεργέτιδας Θεάς.

Ακολουθούν εντυπωσιακά οι ωραιότεροι γέροντες της πόλης, κρατώντας από ένα κλαδί ελαίας και πίσω τους μονάδες οπλιτών, ηνιόχων και ιππέων.

 

Propylaia-anaparastasi

images 23 

 

 

Φθάνοντας η πομπή στα Προπύλαια της Ακρόπολης, εγείρεται θεαματικότατα, με ειδικόν μηχανισμό, η τριήρης με τον ιερόν πέπλο και ανεβαίνει στην κορυφή του λοφίσκου, όπου υψώνεται λαμπρό άγαλμα της Θεάς Προμάχου Αθηνάς. Εδώ, στο άρωμα των θυμιαμάτων και του ροδόδενδρου, που φυτρώνει στο στόμιο του Εριχθόνιου χάσματος, πλάι στο Ερεχθείο, ο λαός των Αθηνών με μεγίστη ευλάβεια εναποθέτει ως ένδυμα στους ώμους του αγάλματος της Θεάς τον πέπλο των ευχαριστιών και προσδοκιών του προς την μεγάλη Θεά προστάτη της πόλης, που νουθετεί, διδάσκει, υπερασπίζεται και εμπνέει στον υψηλό αγώνα της ανθρώπινης ανέλιξης προς τις Ολύμπιες σφαίρες του Θείου.

 

 1

 

Αστράφτει στην κορυφή της Ακρόπολης ο περίπτερος μαρμάρινος Ναός του Παρθενώνος, αθανατοποιώντας στους αιώνες 378 εξαίρετα ωραίες μορφές ανθρώπινες και θεϊκές, σε ανάγλυφη παράσταση της πομπής των Παναθηναίων στη Ζωφόρο, όπου σε γαλανό φόντο 250 άλογα υπερήφανα με νέους ιππείς καλπάζουν, άλλα ήσυχα κι άλλα αγριεμένα, καθένα με τον ιπποδαμαστή του, ντυμένον με υπέροχη πτυχωτή χλαμύδα, στα δυτικά, ενώ στα ανατολικά-την ιερότερη πλευρά-εμφανίζονται οι δώδεκα μορφές των Ολυμπίων Θεών καθιστές, κατά την παράδοση του πέπλου.

642 Nashvilles-Parthenon158059Ανατολικο αετωμα αναπαρασταση 2parthenonas.euro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ψηλά, στο ανατολικό Αέτωμα (28,5μ. μήκους και 3,5 ύψους) παριστάνεται η γέννηση της Θεάς Αθηνάς, παρουσία των θεών του Ολύμπου. Στο δυτικό Αέτωμα εξιστορείται η έρις Ποσειδώνος και Αθηνάς για την προστασία της πόλεως των Αθηνών, καθώς ο Ποσειδών χτυπά την τρίαινα και αναβλύζει νερό και η Αθηνά χτυπά το δόρυ και βλασταίνει ελιά, δένδρο ευλογίας ως εγγύηση ειρήνης. Εδώ η Ίρις ανεμίζει το αιθερικό της ένδυμα σε ακοίμητη εγρήγορση ανά τους αιώνες.

Στις μετόπες, που εναλλάσσονται με τρίγλυφα, μνημειώνεται στ’ ανατολικά η Γιγαντομαχία, στα δυτικά η Αμαζονομαχία, στα βόρεια ο Τρωικός πόλεμος, στα νότια η Κενταυρομαχία ως αμφίρροπος αγώνας χωρίς τελειωμό ανάμεσα στη ζωώδη και την πνευματική φύση του ανθρώπου.

 

 

dytiko2

 

 

170Παναθηναια

 

 

Μέσα στην καρδιά του Παρθενώνος* παλμοδονείται το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς, έργο του Φειδία, ψηλό 13,5 μέτρα, με την αιχμή του δόρατός της να διατρυπά τη στέγη και ν’ αστράφτει στο φως του ήλιου, ορατό ως το Σούνιο, όπου την ακρότατη αττική γη φυλάει ο Ποσειδώνας σε μεγαλόπρεπο ναό.

 

220px-Athena Parthenos LeQuire

 

 

Μέσα στην περιπέτεια του Κόσμου ο Παρθενώνας* ουσιώνεται ως το τελειότερο έργο του ανθρωπίνου πνεύματος με την κρυφή αρμονία ελαφράς καμπύλωσης στο άνω μέρος των κιόνων που βαστάζουν το αέτωμα, συγκλίνοντας αδιόρατα τους κιόνές του σε τρόπον, ώστε στην εκατέρωθεν προέκταση των άκρων τους να ορίζουν πυραμίδα δυναμικής ενέργειας, όπου χωρούν όλοι οι συμπαντικοί νόμοι, υπό την τελεία διαχείριση του Θείου Πνεύματος.

Ο Μίκης Θεοδωράκης λέει:«Ο Γκαίτε αποκάλεσε τον Παρθενώνα «παγωμένη μουσική».Όμως για μένα ο Παρθενώνας είναι διακεκαυμένη, εκκωφαντική,ζώσα και συγχρόνως ουρανία θεϊκή μουσική.Η πιστότερη απο- κάλυψη σε μάρμαρο του Νόμου της Συμπαντικής Αρμονίας.Το πρότυπο των αναλογιών του Ωραίου.»                                                                                  

----------------------------------------------------------------------

Σημείωση:* Ο περίπτερος Παρθενών έχει από 8 στύλους στις 2

μικρές του πλευρές και από 17 στις 2 μακρές πλευρές του.Όλες

οι γραμμές του είναι ελαφρώς καμπύλες,για να φαίνονται ως

ευθείες.Ο Παρθενών εκφράζει τις λειτουργίες της

ΣυνεχούςΟυσίας.

-----------------------------------------------------------------------

PERIKLIS

 

Ο Πλούταρχος στον βίο «Περικλής» (κ. 12) γράφει:

«Εκείνο προ πάντων που ευχαριστούσε πάρα πολύ τους Αθηναίους και ομόρφυνε την πόλη, που προκάλεσε την πιο μεγάλη έκπληξη στους ξένους, που μόνο αυτό μαρτυρεί ότι η περιλάλητη εκείνη δύναμη και η παλαιά ευτυχία των Ελλήνων δεν είναι γέννημα φαντασίας,παρά πραγματική αλήθεια, υπήρξε η κατάσταση των αθανάτων μνημείων στην Αθήνα.

Ο Περικλής έστρεψε αποφασιστικά το λαό προς τα μεγαλεπήβολα κατασκευάσματα και σε σχέδια έργων που απαιτούν πολλούς ειδικούς τεχνίτες και παρέχουν μακροχρόνια εργασία (…) Έτσι οι πολλαπλές ανάγκες που παρουσιάζονταν για όλες αυτές τις εργασίες μοιράζονταν και σκορπούσαν, μπορεί να πει κανείς, την ευημερία σε όλους τους πολίτες, οποιαδήποτε ηλικία κι αν είχαν κι οποιαδήποτε φυσική δεξιότητα.                                                                                                                

Τα έργα υψώνονταν υπερήφανα σε μέγεθος και ανυπέρβλητα σε ομορφιά και χάρη (…) Αλλά το αξιοθαύμαστο ήταν η ταχύτητα της δημιουργίας. Όλα αυτά τα έργα, που το καθένα νόμιζε κανείς πως μετά πολλές διαδοχικές γενιές ανθρώπων μπορούσε με δυσκολία να φτάσει στο τέλος, συντελέστηκαν όλα μαζί στην ακμή της πολιτικής σταδιοδρομίας ενός μόνον ανθρώπου. Για τούτο ακριβώς θαυμάζονται τα έργα του Περικλή, γιατί έγιναν σε λίγο χρονικό διάστημα, αλλά για μεγάλη διάρκεια.

 

  pericles

 

Γιατί το καθένα είχε από τότε που έγινε την ομορφιά του αρχαίου, αλλά κρατάει ως τώρα την δροσερότητα ενός πρόσφατου και νέου έργου. Τόσο πολύ ανθίζει πάνω σε αυτά τα έργα μια νεότητα, που διατηρεί παντοτινά ανέγγιχτη από τον χρόνο την μορφή τους, σαν να είχαν μέσα τους μίαν πνοή αμάραντη και μιαν αγέραστη ψυχή!

 

Ο   Ποιητής

 

«Εσένα με το λογισμό κι εσέ με το τραγούδι

         σε υψώσαν των ελεύθερων οι λογισμοί εκεί όπου

               και ο Νόμος σαν πρωτόγινε της Πολιτείας προστάτης,

              με το ρυθμό πρωτόγινε, κι ήταν κι αυτός τραγούδι .»

                                                               (Κωστής Παλαμάς)

 

 

 

247939 206177399421209 2625874 n

 

 

myth Athina