37. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΔΕΩΝ-SPIRITUAL BANKS OF IDEAS

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΔΕΩΝ-SRIRITUAL BANKS OF IDEAS H σημερινή αρνητική...


Διαβάστε Περισσότερα

36.OI AΣTΡIKOI KYKΛIKOI ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ-ASTRAL CIRCULAR CHORUS OF HELLINES-GREEKS...

OI AΣTΡIKOI KYKΛIKOI ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ...


Διαβάστε Περισσότερα

35.Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

34.ΝΙΚΟΛΑ ΤΕΣΛΑ - Ο Οραματιστής Ευεργέτης της Ανθρωπότητας...

ΝΙΚΟΛΑ ΤΕΣΛΑ - Ο Οραματιστής Ευεργέτης της Ανθρωπότητας ...


Διαβάστε Περισσότερα

33. ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ANΘEΣTHΡIA

...


Διαβάστε Περισσότερα

ANΘEΣTHΡIA - Η ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ


Διαβάστε Περισσότερα

32.EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ - Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ - Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ...


Διαβάστε Περισσότερα

EYTYXIΣΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

EYTYXIΣΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ...


Διαβάστε Περισσότερα

31.ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ ΚΑΙ Η ΒΑΣΗ HAARP

ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ...


Διαβάστε Περισσότερα

30.ΤΟ ΙΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ...

ΤΟ ΙΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ...


Διαβάστε Περισσότερα

29.Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ...

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Η Συγκριτική Μελέτη των Πολιτευμάτων αποδεικνύει ότι : Η Δημοκρατία ,ως το καλύτερο κοινωνικο-πολιτικό σύστημα που εφαρμόσθηκε στην Αρχαία Ελλάδα ,καθιστώντας άμεσα...


Διαβάστε Περισσότερα

28. Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

27.ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΤΕΡΑΤΟΣ και ο Εθισμός στη Βία

...


Διαβάστε Περισσότερα

26.H δωρεάν οπτικοακουστική φυσική πλανητική-διαπλανητική Επικοινωνία και η κυριαρχία των ΗΠΑ...

H δωρεάν οπτικοακουστική φυσική πλανητική-διαπλανητική Επικοινωνία ...


Διαβάστε Περισσότερα

25.TO ΠOΛYTEXNEIO ZEI

...


Διαβάστε Περισσότερα

24.Δίκαιο και Δικαιοσύνη

...


Διαβάστε Περισσότερα

23.Η Σκλαβωμένη Παιδική Αθωότητα Σημαίνει Συναγερμό στις Κοινωνίες των Ανθρώπων...

Η Σκλαβωμένη Παιδική Αθωότητα σημαίνει Συναγερμό στις Κοινωνίες των Ανθρώπων ...


Διαβάστε Περισσότερα

22.Για την Ευρώπη του Πολιτισμού των Λαών-Αναζητώντας την Ευρωπαϊκή Ταυτότητα...

...


Διαβάστε Περισσότερα

21. Ο Έλλην Άνθρωπος - Η Αιγηίς - Ο Αρχαιότερος Μινωικός Υπολογιστής...

...


Διαβάστε Περισσότερα

03. Διονυσιακό Θέατρο Αθηνών - Προμηθεύς Δεσμώτης

Διονυσιακό Θέατρο Αθηνών - Προμηθεύς Δεσμώτης ...


Διαβάστε Περισσότερα

20. Η Κόρη Περσεφόνη είναι η Ψυχή μας

...


Διαβάστε Περισσότερα

19. Ο Θάνατος είναι Αναγέννηση

...


Διαβάστε Περισσότερα

18. Τα Μεγάλα Ελευσίνια Μυστήρια

Τα Μεγάλα...


Διαβάστε Περισσότερα

17. Η Αρπαγή της Περσεφόνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

16. Ολυμπία - Αγώνες Ιδανικής Άμιλλας και Αυτοϋπέρβασης

...


Διαβάστε Περισσότερα

15. Επίδαυρος - Η Θεία Αυτοθεραπεία του Ασκληπιού

Επίδαυρος - Η Θεία Αυτοθεραπεία του Ασκληπιού ...


Διαβάστε Περισσότερα

14. Με Φως και Αρώματα - Λύχνος

Νυχτώνει η Γη την παρειά της, εμπιστεμένη στους λύχνους των άστρων. Ευλαβικά τα άνθη ξεχύνουν τ’ αρώματά τους, ψηλώνοντας να φτάσουν τη Μακρινή Μήτρα της Δημιουργίας. Σε κάθε σπίτι εκστατικές γυναίκες μέσα στις κάμαρες ανάβουν καντήλι, σπίθα από την άσβηστη κολυμβήθρα του Ήλιου, να συνεχίσει την πορεία του φωτός μέσα στη σκοτεινή νύχτα που έρχεται. Στη φλόγα του λαδιού της ιερής ελιάς μαζεύονται τα βλέμματα κι οι προσευχές προς...


Διαβάστε Περισσότερα

13. Το Ονειρόραμα - Η Δυναμική Ορχήστρα Νέων Simon Bolivar

Το Ονειρόραμα - Η Δυναμική Ορχήστρα Νέων "Simon Bolivar" Το ονειρόραμα ενός ανθρώπου είναι ικανό να ταξιθετήσει κι εναρμονίσει όλα τα ατάκτως ερριμμένα και κακοποιημένα στοιχεία μιας κοινωνίας ανισοτήτων και αδικίας. Εκεί...


Διαβάστε Περισσότερα

12. Ο Αρχάνθρωπος - Σπήλαιο Χαλκιδικής

...


Διαβάστε Περισσότερα

11. Άρτεμις - Θεία Προστασία στην Ιερότητα της Ζωής

Το ξημέρωμα στο χωριό με σηκώνουν τα κρυστάλλινα κελαϊδίσματα των πουλιών. Στον κήπο τα ψηλά δέντρα και τα πανέμορφα άνθη απλώνουν εκστατικά δάκτυλα, εισχωρώντας μέσα στην ευδία του φωτός. Μία μουσική ανάμεσ’ απ’ τα φύλλα σαν ροή τρεχούμενων νερών του δάσους, με οδηγεί ανάμεσ’ από δάφνες, τεράστιες βελανιδιές και φιλύρες. Φωνές ουράνιες γυναικών μελωδούν : Άκουσέ με, ω πολυσέβαστη θεά* Δαίμον**με τα πολλά ονόματα, βοήθησε στις ωδίνες, γλυκιά πρόσβλεψη στις λεχώνες ∙...


Διαβάστε Περισσότερα

10. Άγιον Όρος - με τα μάτια ενός Παιδιού στον Πνευματικό κήπο της Παγκόσμιας Μητέρας...

Άγιον Όρος - με τα μάτια ενός Παιδιού στον Πνευματικό κήπο της Παγκόσμιας Μητέρας Το καλοκαίρι ετούτο οι μεγάλες μητέρες αποφασίζουν να επισκεφθούν την περιοχή του Αγίου Όρους και για κάποιον παράξενο ανομολόγητο λόγο, με παίρνουν μαζί τους, γνωρίζοντας την καλή μου υπομονή στα δύσκολα, αλλά προπάντων την μυστική δίψα που με τραβά για τα...


Διαβάστε Περισσότερα

09. Ορφικός Ύμνος Απόλλωνος και Δελφικά Παραγγέλματα

«έστ’ ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται ...


Διαβάστε Περισσότερα

08. Δελφικό Συνέδριο Στοχαστών Φιλοσόφων - Κόσμος, Ψυχή, Άνθρωπος και η Παγκόσμια Αρμονία...

Δελφικό Συνέδριο Στοχαστών Φιλοσόφων - Κόσμος, Ψυχή, Άνθρωπος και η Παγκόσμια Αρμονία Στο Συνέδριο των Φιλοσόφων εισερχόμενοι, με ειδική άδεια χάριτος, πληροφορούμαστε ότι αυτός που τώρα ομιλεί είναι ο φιλόσοφος αρχιερέας του Δελφικού Μαντείου Πλούταρχος: Πλούταρχος :«Η μεν γαρ φύσις άνευ μαθήσεως,τυφλόν ·η δε μάθησις,δίχα φύσεως,ελλιπές ·η δε άσκησις,χωρίς αμφοίν,ατελές»... «Θεωρώ λοιπόν πως το σημείο (ΕΙ) δεν σημαίνει ούτε αριθμό ούτε ιεραρχία ούτε σύνδεσμο ούτε κάποιο...


Διαβάστε Περισσότερα

07. Δελφοί - Ο Ομφαλός του Κόσμου και η μήτρα των Ιδανικών Ονείρων...

Δελφοί - Ο Ομφαλός του Κόσμου και η μήτρα των Ιδανικών Ονείρων ...


Διαβάστε Περισσότερα

04. Η Απολογία του Σωκράτη

Η Απολογία του Σωκράτη Συγκλονισμένοι από την ταραχή του φιλοσοφικού κύκλου των Αθηνών εισερχόμαστε στο μεγάλο λαϊκό δικαστήριο, όπου δικάζεται ο άριστοςτων ανθρώπων, ο Σωκράτης, διαβλημένος από τρεις ψευδομάρτυρες που απαίτησαν την θανάτωσή του. Από την « Απολογία Σωκράτη» «Ας ξαναπιάσομε λοιπόν απ’ την αρχή ποια είν’ εκείνη η κατηγορία που έχει...


Διαβάστε Περισσότερα

06. Περί Εξουσίας και Νόμου

Ο Ποιητής Εξουσίαζε! Το γράφει στο δεφτέρι του ο Νόμος. Χαλαστής οργοτόμος ζει και σβει τις πατρίδες. Πάνε, σπαν’ οι αλυσίδες, μα όπου σπάνε,...


Διαβάστε Περισσότερα

05. Η τελευταία Διδαχή του Σωκράτη

Η τελευταία Διδαχή του Σωκράτη Οι τελευταίες ημέρες και νύκτες του μεγάλου φιλοσόφου περνούν μέσα στο δεσμωτήριο, ώσπου να επιστρέψει το ιερό πλοίο των Αθηναίων, η Πάραλος, από την Δήλο, όπου κατά το έθιμο επήγε...


Διαβάστε Περισσότερα

02. Αγωγή Αθηναίων Εφήβων

Καθώς περιδιαβαίνουμε στις δομές και στα αξιοθέατα της πόλης, από το Αγλαύρειο ιερό σπήλαιο βόρεια της Ακρόπολης, οι άλκιμες φωνές των δεκαοχτάχρονων Αθηναίων εφήβων, που καταθέτουν τον Όρκο στην τελετή πολιτογράφησής τους, αντηχούν μέσα στον χρόνο:


Διαβάστε Περισσότερα

01. Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών || Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων...

Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων ...


Διαβάστε Περισσότερα
01234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738

Τελευταία Άρθρα

43.ΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ
Τετάρτη, 09 Αυγούστου 2017
                                         ...
42.Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΒΙΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017
                                         ...
41.ΑΝΟΙΞΗ-Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Σάββατο, 13 Μαΐου 2017
                                         ...
ANOIΞH ο Θρίαμβος της ΖΩΗΣ!
Σάββατο, 29 Απριλίου 2017
                                         ...

16. Ολυμπία - Αγώνες Ιδανικής Άμιλλας και Αυτοϋπέρβασης

                                                                                                         

                                     Ολυμπία - Αγώνες Ιδανικής Άμιλλας και Αυτοϋπέρβασης

 

6faae25a4351404e28abe234a8002460

Διανύουμε τα μυρωμένα δάση στην καρδιά της Πελοποννήσου, με το σουραύλι του Πανός και τους χορούς θεσπεσίων νυμφών, ακολουθώντας την πορεία του Ήλιου κι ερχόμαστε στη χώρα των Ηλείων, σε λόφο κωνικό, που υψώνεται καταπράσινος πλάι στον ποταμό Αλφειό. Στους πρόποδες του λόφου αυτού, που ονομάζεται «Κρόνιον», ανοίγεται χάσμα της Γης-μαντείο της, το «Γαίον», όπου πρωτοπαρουσιάζεται η λατρεία της προελληνικής χθονίας Αιγαιακής θεάς-μητέρας, θεάς της γονιμότητος, που αργότερα λατρεύεται ως Ήρα, Δήμητρα και Ιπποδάμεια, με πάρεδρο των θείων μυστηρίων γονιμότητας, που ταυτίζεται με τον Δία, τον Ηρακλή Αχαιό και τον Πέλοπα.

 

 

olympia

 

Σε αυτόν τον «κάλλιστον της Ελλάδος χώρον»,την Ολυμπία,η υπέροχη φύση καλεί τους ανθρώπους σε ειρηνική συνάθροιση για ανάδειξη αρετών, αγωνιστικότητα και άμιλλα, για καλλιέργεια του αθλητικού ιδανικού και κοινωνική επιβράβευση των νικητών αγωνιστών του ευγενικού αγώνα «του ωραίου, του μεγάλου και του αληθινού». Η ιερή Άλτις περιλαμβάνει ναούς, ιερά, βωμούς, μνημεία, αγάλματα, σε μια έκταση διακοσίων επί εκατον εβδομήντα πέντε μέτρων, όπου υπερέχουν ο ναός του Διός, με το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός από τον γλύπτη Φειδία, ο βωμός του Διός, ο ναός της Ήρας και το τέμενος Πελόπιο, καθώς και δεκαεπτά «Ζάνες» χάλκινα αγάλματα του Ζηνός Διός.

 

 

3d gr

 

 

32496 104477312933475 1398815 n

 

 32496 104633796251160 5854693 n

 

 

Olympia 1

 

 

Ζάνες

 

 

Έξω από την Άλτι βρίσκονται το στάδιο και ο ιππόδρομος κι ολόγυρά της το Βουλευτήριο, το Λεωνίδαιο, ο Θεηκολεών, η Παλαίστρα, το Γυμνάσιο, το Πρυτανείο. Εδώ διεξάγονται, από μεγάλο βάθος χρόνου, οι περίφημοι Ολυμπιακοί αγώνες και ιδρυτής τους αναφέρεται, σε αρχαίες παραδόσεις, ο Ιδαίος Ηρακλής, που ήλθε εδώ από την Κρήτη με Κουρήτες αδελφούς του και οργάνωσε αγώνα δρόμου,με έπαθλο τον κ ό τ ιν ο.Κατ’ άλλους,ιδρυτής των αγώνων είναι ο Ενδυμίων-εγγονός του Δευκαλίωνος και ο Βασιλιάς της Ήλιδος Όξυλος. Ωστόσο, ο ριζικός ανακαινιστής των αγώνων είναι ο Πέλοψ, γιός του Τάνταλου, που ήρθε από τη Φρυγία κι έγινε βασιλιάς, νυμφευόμενος την βασιλοκόρη Ιπποδάμεια. Οι ρίζες των ολυμπιονικών φτάνουν στη νίκη του Διός έναντι του Κρόνου και του Απόλλωνος έναντι του Ερμή και του Άρη. Αναδιοργανωτής των αγώνων ο Βασιλιάς των Ηλείων Ίφιτος όρισε την πενταετηριακή τέλεση των αγώνων και την καθιέρωση ιερής εκεχειρίας, που αρχικά ήταν ένας μήνας και αργότερα έγινε τρίμηνη. Το αρχαιότερο κειμήλιο του ιερού είναι ο περίφημος χάλκινος δίσκος του Ιφίτου , φυλαγμένος στο ναό της Ήρας,όπου αναγράφεται κυκλικά το κείμενο της ιερής συνθήκης.Ως συμβατική αρχή της πρώτης Ολυμπιάδας θεωρείται το έτος 776 π.χ. Οι Ολυμπιάδες τελούνται κατά την 2η ή 3η πανσέληνο μετά τη θερινή τροπή του Ήλιου, στον όγδοο σεληνιακό μήνα-Απολλώνιο ή Παρθένιο (Ιούλιο-Αύγουστο), από την 12η ως την 16η ημέρα.                                                                                                                                          

Την πολυσπούδαστη οργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων αναλαμβάνουν οι κάτοικοι της Ηλείας, που φροντίζουν για τη μετακίνηση και διαμονή δεκάδων χιλιάδων εκπροσώπων πόλεων, επισκεπτών και για την ετοιμασία των αγωνιστικών χώρων και του ιερού.

Ως ανώτατοι Ολυμπιακοί άρχοντες ορίζονται, με κλήρωση, οι Ελλανοδίκες (αγωνοθέτες), αρχικά δυο κι έπειτα δέκα, υπεύθυνοι οργανωτές και κριτές αμερόληπτοι και αδέκαστοι των αγώνων , που δέκα μήνες ενωρίτερα , διέμεναν στον ιερό χώρο , σε ειδικό οίκημα , του Ελλανοδικεώνα . 

                                                                                                                                                                                                                                                                          Σημείωση: Οι Έλληνες στεφάνωναν τους νικητές των αγώνων (μουσικών, γυμνικών, δραματικών…)

                                                            με διαφορετικούς στεφάνους : στα Ολύμπια από αγριελιά(κότινος), στα Πύθια από δάφνη, στα Ίσθμια

                                                            από πεύκα ,στα Νέμεα από σέλινο, στη Δωδώνη (ποιητικοί  αγώνες) από φύλλα δρυός.

                                                            Στις γιορτές του Διονύσου φορούσαν στεφάνια από κλώνους κισσού και αμπέλου

                                                            (μακροβιότητα, ευδαιμονία).                                                                             

                                                                                    

Οι αθλητές –μόνον ελεύθεροι Έλληνες-δηλώνουν συμμετοχή ένα χρόνο ενωρίτερα και είναι υποχρεωμένοι σε δεκάμηνη εξάσκηση.΄Ενα μήνα ενωρίτερα από την έναρξη των αγώνων, γίνεται η άφιξη των αθλητών  στην ιερή Άλτι, με συνοδεία των γυμναστών τους και των πατέρων και αδελφών τους.                                                                        

                                                                                            Ancient athletes-filtered                              

 

Στο πέρασμα των αιώνων οι Ολυμπιακοί αγώνες πλουτίζονται με νέα αγωνίσματα και τελικά το ολυμπιακό πρόγραμμα περιέλαβε δεκαέξι αγωνί σματα :είναι το στάδιο,ο δίαυλος(2 στάδια), ο δόλιχος, τα πένταθλο και η πάλη, η πυγμή, αρματοδρομία τεθρίππων, παγκράτιο, ιπποδρομία, δρόμος και πάλη παίδων, πένταθλο παίδων, ο οπλίτης δρόμος, η απήνη(αρματοδρομία με ημιόνους) και κάλπη (ιπποδρομία φορβάδων)- αυτά τα δυο αγωνίσματα μετά καταργήθηκαν- αρματοδρομία συνωρίδων, αγώνες κηρύκων και σαλπιγκτών,αρματοδρομία τεθρίππων με πώλους και παγκράτιο παίδων.

Στους αγώνες απαγορεύεται η παρουσία γυναικών,με εξαίρεση τη σεβαστή ιέρεια της Δήμητρας Χαμύνης, που παρακολουθεί καθισμένη στο βωμό της θεάς*.

 

Με την έναρξη της εκεχειρίας προσέρχονται πιστοί, αθλητές, προσωπικότητες, επίσημες θεωρίες, με χρυσά σκεύη και αναθήματα, πολυτελείς κατασκηνώσεις, πλούσια γεύματα και πολυάριθμα αγωνιστικά άρματα.

Ένα μήνα πριν από την έναρξη, οι αθλητές προσέρχονται στο παλαιό γυμναστήριο της Ήλιδος, όπου διδάσκονται τους κανόνες του τιμίου αγώνος. Μετά την ολοκλήρωση του προκαταρκτικού σταδίου,                                                                                                                        Ελλανοδίκες και αθλητές παίρνουν την ιερή οδό που οδηγεί στην Ολυμπία και στην πηγή Πιέρα τελούν θυσία και καθαρτήρια τελετή.

 

udlhqyaljn4fa8d1736ce81

 

 

Ξημερώνει η δωδέκατη ημέρα του Απολλωνίου θερινού μηνός. Η πανηγυρική έναρξη της πρώτης ημέρας των Ολυμπιακών αγώνων ξεκινά το πρωί, με ιεροτελεστίες και ορκωμοσία στο Βουλευτήριο, μπροστά στο άγαλμα του ορκίου Διός, όπου ορκίζονται οι αθλητές (μαζί και οι γυμναστές και οι πατέρες κι αδελφοί τους), ότι ασκήθηκαν επί δεκάμηνο και ότι θα αγωνιστούν τίμια και οι Ελλανοδίκες, ντυμένοι με πορφυρή ενδυμασία (σε ανάμνηση της βασιλικής καταγωγής των αγώνων), ορκίζονται ότι θα κρίνουν αμερόληπτα   και ότι δεν θα αποκαλύψουν τους λόγους των αποφάσεών τους .                                                                                                                                                                                                                                          Σημείωση: οι γυναίκες αγωνίζονται στα Ηραία της Ολυμπίας, κάθε πέντε χρόνια, σύμφωνα με προφορική παράδοση Πρώτη διοργάνωσε

                                                     τα Ηραία η Ιπποδάμεια προς τιμήν της Ήρας. Τρεις κατηγορίες παρθένων, ανάλογα προς την ηλικία τους αγωνίζονται στο «Δρόμο» στα

                                                     5/6 του σταδίου. Έχουν λυτά μαλλιά, φορούν κοντό χιτώνα, με ακάλυπτο τον δεξιό ώμο. Έπαθλο της νικήτριας στεφάνι αγριελιάς και

                                                     δικαίωμα ανάθεσης της εικόνας της στο ναό της Ήρας.

 

 

 OlympiaPlan

 

 

zeus olymp

 

 

 ThOlympia13

 

 

 

image004 3

 

 

 

 

 

 

 

ancient wrestling2olympics

 

 

 

447828874 2d3897d7b7

 

                            1990.24.0417       

 
                          

Aκολουθούν αγώνες κηρύκων και σαλπιγκτών, που θα προσφέρουν υπηρεσίες στη διεξαγωγή των αγώνων.

Το απόγευμα της πρώτης ημέρας οι Ολυμπιακοί αγώνες ξεκινούν με αγωνίσματα παίδων : δρόμο, πάλη, πένταθλο και παγκράτιον.

Η δεύτερη ημέρα αρχίζει με θεαματικούς αγώνες : ιπποδρομίες  και αρματοδρομίες στον ιππόδρομο. Καθώς νυχτώνει, ακολουθούν ιεροτελεστίες νεκρικές, χοές και θρηνωδίες αφιερωμένες στον Πέλοπα, προς αναγνώριση της καθοριστικής προσφοράς του για την πρώτη επίσημη οργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων.

Η τρίτη ημέρα αγώνων, δέκατη τέταρτη του σεληνιακού μηνός, η επομένη της πανσελήνου, αρχίζει με πανηγυρική πομπή όλων των συμμετεχόντων, αρχόντων, θεωριών των πόλεων και πλήθους, από το Πρυτανείο προς τον μεγάλο βωμό του Διός, όπου προσφέρεται θυσία εκατόμβης, εκατό ταύρων, από τους Ηλείους.

Το απόγευμα γίνονται τα αγωνίσματα δρόμου, οι προκριματικοί σταδίου, κατά τετράδες αθλητών, οι τελικοί του δολίχου, του σταδίου και του διαύλου.

Η τέταρτη ημέρα είναι αφιερωμένη στα βαριά αγωνίσματα : πάλη, πυγμαχία, παγκράτιο και οπλίτη δρόμο.

Την πέμπτη ημέρα, της πανηγυρικής τελετής ανακήρυξης των Ολυμπιονικών, οι αθλητές έρχονται στον πρόναο του ναού του Διός, μπροστά στο άγαλμα του ολυμπίου θεού. Αντίκρυ τους στέκονται οι πορφυροντυμένοι Ελλανοδίκες και πλάι τους, σε χάλκινο τρίποδα, βρίσκονται οι «κότινοι», τα στεφάνια από κλαδιά αγριελιάς, «καλλιστεφάνου ελαίας», που με χρυσό δρεπάνι έκοψε «παις αμφιθαλής», παιδί με ζωντανούς γονείς. Οι σαλπιγκτές ηχούν τα νικητήρια, οι κήρυκες ανακράζουν τα ονόματα των νικητών, οι Ελλανοδίκες τους στεφανώνουν και το πλήθος τους ραίνει με «φυλλοβολία», άνθη και φύλλα. Ο αγώνας ετελειώθη.

 

4 2350px-Hoplitodromos Louvre MN704ancient olympic games

 

 

ArxaiaOlympia

 

 

Ο θεϊκός, ολυμπιακός αγώνας του ανθρώπου για ανάδειξη των σωματικών και ψυχοπνευματικών του ικανοτήτων, φέρνει στο φως τις ανώτερες ιδιότητες της ζωής στην ορμητική κίνηση προς τα εμπρός, για αρμονική προασαρμογή στο περιβάλλον, για υπερνίκηση των δυσμενών συνθηκών με τόλμη, θάρρος, επιμονή, υπομονή, εξάσκηση, ανδρεία, συνεργασία, αλληλοσεβασμό, για ενδυνάμωση του ανθρώπου και εξέλιξη προς τον σκοπό της ύπαρξής του. Η άμιλλα, που αναπτύσσεται στο Ολυμπιακό ιδεώδες μεταξύ των συναθλητών, εθίζει τον άνθρωπο στην ειρηνική συνύπαρξη, στον ευγενή συναγωνισμό, στην τίμια αγωνιστικότητα και στην ευμενή αποδοχή και ανάδειξη του νικητή ως πρότυπο μέσα στην κοινωνία και τον πολιτισμό.

Μέσα στον ενθουσιασμό, στη χαρά και υπερηφάνεια, όλοι οι αγωνιστικοί παράγοντες της νίκης πορεύονται για επίσημο γεύμα στο Πρυτανείο και οι λόφοι ολόγυρα αντιλαλούν από επινίκια τραγούδια και ύμνους των ολυμπιονικών και των συντρόφων τους, που πανηγυρίζουν. Εδώ, στο πλάι, ο ποιητής Πίνδαρος κρούει τη μουσική του λύρα : «Αλλά να που το όμορφο πρόσωπο του φεγγαριού, με την ερατεινή διαύγεια φώτισε τη νύχτα κι ολόκληρο το ιερό αντηχεί από χαρούμενη ευωχία και θριαμβευτικά τραγούδια».  

 

Πόσο η εμπορευματική παγκοσμιοποίηση των Ολυμπιακών αγώνων αλλοίωσε τον αυθεντικό χαρακτήρα τους, στη σύγχρονη εποχή, υποβιβάζοντας την ευθύνη του ιδανικού αγώνα στο επίπεδο του παιχνιδιού ως «Olymbicgames»...

 

                                        Ο Ποιητής

                               Ολυμπιακός Ύμνος

 

                   Αρχαίο πνεύμα αθάνατο, αγνέ πατέρα

                   του ωραίου, του μεγάλου και τ’ αληθινού,1004788 291924137619332 1623933433 n

                   κατέβα, φανερώσου κι άστραψ’ εδώ πέρα

                   τη δόξα της δικής σου γης και τ’ ουρανού.

 

                   Στο δρόμο και στο πάλεμα και στο λιθάρι,

                   στων ευγενών Αγώνων λάμψε την ορμή,

                   και με τ’ αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι

                   και σιδερένιο πλάσε κι άξιο το κορμί.

 

                   Κάμποι, βουνά και πέλαγα φέγγουν μαζί σου

                   σαν ένας λευκοπόρφυρος μέγας ναός,

                   και τρέχει στο ναό εδώ προσκυνητής σου,

                   Αρχαίο Πνεύμ’ αθάνατο, κάθε λαός.

                                                     (Κωστής Παλαμάς)

 

 

 

 

 

 

 

 

Απ’ αυτή τη γωνιά, την Ελλάδα, θ’ αρπάξει ο ποιητής το βρέφος, όπως τ’ άρπαξε κάποτε κείνη η μάνα και το σήκωσε ανάμεσα στους Ηλείους και τους Αρκάδες, που διεκδικούσανε ο ένας στρατός από τον άλλο την «άγιαν Άλτη», και τους κάλεσε : «Ελάτε-σύμφωνο Ειρήνης δώστε ανάμεσό Σας», και θα το σηκώσει τώρα κι αυτός μπροστά στους στρατούς της σημερινής ανθρωπότητας και θα τους φωνάξει :

 

                                         «Όπως τότε

η μάνα εκείνη, το κρατώ … Σαν άστρο,

απάνω απ’ τον ορίζοντα το μαύροa 4

των μαχών ∙ σαν ολόχρυσο ποτήρι

μιας Μετάδοσης, που αύριο θε να πιούνε

λαοί από τούτο τη γαλήνη ∙ ως ρόδο

το κρατώ, κι ως εκειός ο μάντης λέω :

Πως το βρέφος ετούτο είναι σημάδι

των θεών τρανό πως η άγια η Άλτη, δώρο

σύμμετρου νου κι ηράκλειου πόθου, η Άλτη,

στίβος που η Γνώση κι η Ορμή κι η Αγάπη,

σαν οι Χάρες οι τρεις, δίνουν τα χέρια,

δεν ανήκει σε αντίμαχο κανένα,

μα στων λαών το μέλλον το άγιο, που άξιο

γλυκό του Σύμβολο, το βρέφος τούτο

φανερώνει καλύτερα απ’ τα λόγια…»

                                                                                    

 

 

 

 

 

                                                          

                                                        Το «Πανανθρώπινο εμβατήριο της Ελλάδας» σημαίνει :

 

                                                                    Ομπρός! Με ορθή μεσούρανη   

                                                                    της λευτεριάς τη δάδαη-ελλάς-δημιουργείται-από-τους-επαναστάτες-του-1821

              A 1 1    ανοίγεις δρόμο, Ελλάδα,

                  στον Άνθρωπον … Ομπρός!

 

                  Ορμάνε πρώτοι οι Έλληνες

                  κι όλοι οι λαοί σιμά Σου

                  -μεγάλο τ’ όνομά Σου-

                   βροντοφωνάν : «Ομπρός!»

 

                   Ομπρός να γίνουμε ο τρανός

                   στρατός που θα νικήσει,

                   σ’ Ανατολή και Δύση,

                   το μαύρο φίδι ∙ ομπρός,

 

                   ομπρός, κι η Ελλάδα σκώθηκε

                   και διασκορπάει τα σκότη…

                   Ανάστα η Ανθρωπότη,

                   κι ακλούθα την … Ομπρός!»

 

1935 ph1

                     

kkkk