37. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΔΕΩΝ-SPIRITUAL BANKS OF IDEAS

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΔΕΩΝ-SRIRITUAL BANKS OF IDEAS H σημερινή αρνητική...


Διαβάστε Περισσότερα

36.OI AΣTΡIKOI KYKΛIKOI ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ-ASTRAL CIRCULAR CHORUS OF HELLINES-GREEKS...

OI AΣTΡIKOI KYKΛIKOI ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ...


Διαβάστε Περισσότερα

35.Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

34.ΝΙΚΟΛΑ ΤΕΣΛΑ - Ο Οραματιστής Ευεργέτης της Ανθρωπότητας...

ΝΙΚΟΛΑ ΤΕΣΛΑ - Ο Οραματιστής Ευεργέτης της Ανθρωπότητας ...


Διαβάστε Περισσότερα

33. ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ANΘEΣTHΡIA

...


Διαβάστε Περισσότερα

ANΘEΣTHΡIA - Η ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ


Διαβάστε Περισσότερα

32.EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ - Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ - Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ...


Διαβάστε Περισσότερα

EYTYXIΣΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

EYTYXIΣΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ...


Διαβάστε Περισσότερα

31.ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ ΚΑΙ Η ΒΑΣΗ HAARP

ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ...


Διαβάστε Περισσότερα

30.ΤΟ ΙΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ...

ΤΟ ΙΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ...


Διαβάστε Περισσότερα

29.Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ...

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Η Συγκριτική Μελέτη των Πολιτευμάτων αποδεικνύει ότι : Η Δημοκρατία ,ως το καλύτερο κοινωνικο-πολιτικό σύστημα που εφαρμόσθηκε στην Αρχαία Ελλάδα ,καθιστώντας άμεσα...


Διαβάστε Περισσότερα

28. Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

27.ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΤΕΡΑΤΟΣ και ο Εθισμός στη Βία

...


Διαβάστε Περισσότερα

26.H δωρεάν οπτικοακουστική φυσική πλανητική-διαπλανητική Επικοινωνία και η κυριαρχία των ΗΠΑ...

H δωρεάν οπτικοακουστική φυσική πλανητική-διαπλανητική Επικοινωνία ...


Διαβάστε Περισσότερα

25.TO ΠOΛYTEXNEIO ZEI

...


Διαβάστε Περισσότερα

24.Δίκαιο και Δικαιοσύνη

...


Διαβάστε Περισσότερα

23.Η Σκλαβωμένη Παιδική Αθωότητα Σημαίνει Συναγερμό στις Κοινωνίες των Ανθρώπων...

Η Σκλαβωμένη Παιδική Αθωότητα σημαίνει Συναγερμό στις Κοινωνίες των Ανθρώπων ...


Διαβάστε Περισσότερα

22.Για την Ευρώπη του Πολιτισμού των Λαών-Αναζητώντας την Ευρωπαϊκή Ταυτότητα...

...


Διαβάστε Περισσότερα

21. Ο Έλλην Άνθρωπος - Η Αιγηίς - Ο Αρχαιότερος Μινωικός Υπολογιστής...

...


Διαβάστε Περισσότερα

03. Διονυσιακό Θέατρο Αθηνών - Προμηθεύς Δεσμώτης

Διονυσιακό Θέατρο Αθηνών - Προμηθεύς Δεσμώτης ...


Διαβάστε Περισσότερα

20. Η Κόρη Περσεφόνη είναι η Ψυχή μας

...


Διαβάστε Περισσότερα

19. Ο Θάνατος είναι Αναγέννηση

...


Διαβάστε Περισσότερα

18. Τα Μεγάλα Ελευσίνια Μυστήρια

Τα Μεγάλα...


Διαβάστε Περισσότερα

17. Η Αρπαγή της Περσεφόνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

16. Ολυμπία - Αγώνες Ιδανικής Άμιλλας και Αυτοϋπέρβασης

...


Διαβάστε Περισσότερα

15. Επίδαυρος - Η Θεία Αυτοθεραπεία του Ασκληπιού

Επίδαυρος - Η Θεία Αυτοθεραπεία του Ασκληπιού ...


Διαβάστε Περισσότερα

14. Με Φως και Αρώματα - Λύχνος

Νυχτώνει η Γη την παρειά της, εμπιστεμένη στους λύχνους των άστρων. Ευλαβικά τα άνθη ξεχύνουν τ’ αρώματά τους, ψηλώνοντας να φτάσουν τη Μακρινή Μήτρα της Δημιουργίας. Σε κάθε σπίτι εκστατικές γυναίκες μέσα στις κάμαρες ανάβουν καντήλι, σπίθα από την άσβηστη κολυμβήθρα του Ήλιου, να συνεχίσει την πορεία του φωτός μέσα στη σκοτεινή νύχτα που έρχεται. Στη φλόγα του λαδιού της ιερής ελιάς μαζεύονται τα βλέμματα κι οι προσευχές προς...


Διαβάστε Περισσότερα

13. Το Ονειρόραμα - Η Δυναμική Ορχήστρα Νέων Simon Bolivar

Το Ονειρόραμα - Η Δυναμική Ορχήστρα Νέων "Simon Bolivar" Το ονειρόραμα ενός ανθρώπου είναι ικανό να ταξιθετήσει κι εναρμονίσει όλα τα ατάκτως ερριμμένα και κακοποιημένα στοιχεία μιας κοινωνίας ανισοτήτων και αδικίας. Εκεί...


Διαβάστε Περισσότερα

12. Ο Αρχάνθρωπος - Σπήλαιο Χαλκιδικής

...


Διαβάστε Περισσότερα

11. Άρτεμις - Θεία Προστασία στην Ιερότητα της Ζωής

Το ξημέρωμα στο χωριό με σηκώνουν τα κρυστάλλινα κελαϊδίσματα των πουλιών. Στον κήπο τα ψηλά δέντρα και τα πανέμορφα άνθη απλώνουν εκστατικά δάκτυλα, εισχωρώντας μέσα στην ευδία του φωτός. Μία μουσική ανάμεσ’ απ’ τα φύλλα σαν ροή τρεχούμενων νερών του δάσους, με οδηγεί ανάμεσ’ από δάφνες, τεράστιες βελανιδιές και φιλύρες. Φωνές ουράνιες γυναικών μελωδούν : Άκουσέ με, ω πολυσέβαστη θεά* Δαίμον**με τα πολλά ονόματα, βοήθησε στις ωδίνες, γλυκιά πρόσβλεψη στις λεχώνες ∙...


Διαβάστε Περισσότερα

10. Άγιον Όρος - με τα μάτια ενός Παιδιού στον Πνευματικό κήπο της Παγκόσμιας Μητέρας...

Άγιον Όρος - με τα μάτια ενός Παιδιού στον Πνευματικό κήπο της Παγκόσμιας Μητέρας Το καλοκαίρι ετούτο οι μεγάλες μητέρες αποφασίζουν να επισκεφθούν την περιοχή του Αγίου Όρους και για κάποιον παράξενο ανομολόγητο λόγο, με παίρνουν μαζί τους, γνωρίζοντας την καλή μου υπομονή στα δύσκολα, αλλά προπάντων την μυστική δίψα που με τραβά για τα...


Διαβάστε Περισσότερα

09. Ορφικός Ύμνος Απόλλωνος και Δελφικά Παραγγέλματα

«έστ’ ήμαρ ότε Φοίβος πάλιν ελεύσεται ...


Διαβάστε Περισσότερα

08. Δελφικό Συνέδριο Στοχαστών Φιλοσόφων - Κόσμος, Ψυχή, Άνθρωπος και η Παγκόσμια Αρμονία...

Δελφικό Συνέδριο Στοχαστών Φιλοσόφων - Κόσμος, Ψυχή, Άνθρωπος και η Παγκόσμια Αρμονία Στο Συνέδριο των Φιλοσόφων εισερχόμενοι, με ειδική άδεια χάριτος, πληροφορούμαστε ότι αυτός που τώρα ομιλεί είναι ο φιλόσοφος αρχιερέας του Δελφικού Μαντείου Πλούταρχος: Πλούταρχος :«Η μεν γαρ φύσις άνευ μαθήσεως,τυφλόν ·η δε μάθησις,δίχα φύσεως,ελλιπές ·η δε άσκησις,χωρίς αμφοίν,ατελές»... «Θεωρώ λοιπόν πως το σημείο (ΕΙ) δεν σημαίνει ούτε αριθμό ούτε ιεραρχία ούτε σύνδεσμο ούτε κάποιο...


Διαβάστε Περισσότερα

07. Δελφοί - Ο Ομφαλός του Κόσμου και η μήτρα των Ιδανικών Ονείρων...

Δελφοί - Ο Ομφαλός του Κόσμου και η μήτρα των Ιδανικών Ονείρων ...


Διαβάστε Περισσότερα

04. Η Απολογία του Σωκράτη

Η Απολογία του Σωκράτη Συγκλονισμένοι από την ταραχή του φιλοσοφικού κύκλου των Αθηνών εισερχόμαστε στο μεγάλο λαϊκό δικαστήριο, όπου δικάζεται ο άριστοςτων ανθρώπων, ο Σωκράτης, διαβλημένος από τρεις ψευδομάρτυρες που απαίτησαν την θανάτωσή του. Από την « Απολογία Σωκράτη» «Ας ξαναπιάσομε λοιπόν απ’ την αρχή ποια είν’ εκείνη η κατηγορία που έχει...


Διαβάστε Περισσότερα

06. Περί Εξουσίας και Νόμου

Ο Ποιητής Εξουσίαζε! Το γράφει στο δεφτέρι του ο Νόμος. Χαλαστής οργοτόμος ζει και σβει τις πατρίδες. Πάνε, σπαν’ οι αλυσίδες, μα όπου σπάνε,...


Διαβάστε Περισσότερα

05. Η τελευταία Διδαχή του Σωκράτη

Η τελευταία Διδαχή του Σωκράτη Οι τελευταίες ημέρες και νύκτες του μεγάλου φιλοσόφου περνούν μέσα στο δεσμωτήριο, ώσπου να επιστρέψει το ιερό πλοίο των Αθηναίων, η Πάραλος, από την Δήλο, όπου κατά το έθιμο επήγε...


Διαβάστε Περισσότερα

02. Αγωγή Αθηναίων Εφήβων

Καθώς περιδιαβαίνουμε στις δομές και στα αξιοθέατα της πόλης, από το Αγλαύρειο ιερό σπήλαιο βόρεια της Ακρόπολης, οι άλκιμες φωνές των δεκαοχτάχρονων Αθηναίων εφήβων, που καταθέτουν τον Όρκο στην τελετή πολιτογράφησής τους, αντηχούν μέσα στον χρόνο:


Διαβάστε Περισσότερα

01. Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών || Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων...

Αθήνα - Παναθήναια - Παρθενών Η Θρησκευτική Πολιτική Κοινωνία των Αρχαίων Ελλήνων ...


Διαβάστε Περισσότερα
01234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738

Τελευταία Άρθρα

42.Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΒΙΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017
                                         ...
41.ΑΝΟΙΞΗ-Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Σάββατο, 13 Μαΐου 2017
                                         ...
ANOIΞH ο Θρίαμβος της ΖΩΗΣ!
Σάββατο, 29 Απριλίου 2017
                                         ...

35.Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

                                                                        Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

 

stayros10

 

       Ο ισοσκελής Ελληνικός Σταυρός (crux quadrocta) , το ιερόν τετρακτίνιον , λατρεύεται ήδη από την Προϊστορική Εποχή ως ενεργός δομική εμφάνεια του Φωτός της Ζωής , ως αποδεικνύουν τα αρχαιολογικά ευρήματα ! Ο Σταυρός αποτελεί την δομή του Φωτός , της Βαρυτικής Έλξης , της Αγάπης και του Γενετικού Κώδικα της Ζωής στην κυματική ελικοειδή κίνησή τους στους Συμπαντικούς Κόσμους. Στον Αρχαιοελληνικό Πολιτισμό η κυματική διάδοση των ενεργειών αυτών  παρίσταται συμβολικώς με την μορφή όφεως , όπως δείχνουν τα αρχαία ευρήματα του Μινωικού πολιτισμού με τις Θεές των όφεων και , γενικότερα, η Θεά Αθηνά στο Ολυμπιακό Δωδεκάθεο , με τα φιδάκια στον τράχηλόν της και τον Εριχθόνιον όφιν ως φρουρόν των Ιερών της. Οι εικόνες αυτές , δηλαδή , παριστούν τις ισχυρές Θείες Δυνάμεις της Θήλειας Δημιουργικής Αρχής , αριθμού 2 , ως προβολής του Ενός Αγαθού Παντός , που διαχειρίζονται και ελέγχουν τις συμπαντικές ενέργειες!!! Έτσι , ο Σταυρός αποτελεί σύβολο της ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ , που ανελίσσεται μέσα στους Κόσμους της Δημιουργίας!!!.

stay7 1

 

       Ο επιμήκης Σταυρός ( crux immissa) του Μυστηρίου της Ζωής , που αποτελείται  από 6 τετράγωνα(κύβους) , με τον κάθετο άξονα μακρύτερο , συμπτυσσόμενος σχηματίζει κύβον, την χαρακτηριστική πρωταρχική δομή της Γαίας- Υλικής φανέρωσης της Όλης Δημιουργίας (ΓΑΙΑ=6 αριθμοσοφικά , διότι Γ=3+ Α=1+ Ι=10+ Α=1 =15 και 1+5=6) . Ο Εσταυρωμένος Ορφεύς και Ιησούς Χριστός , επάνω στον επιμήκη Σταυρό , παριστά τον εν-κυβοτισμό της ενσαρκωμένης Ψυχής σε υλικό σώμα στον Γήινο Υλικό Κόσμο των παθών , του πόνου , της θνητότητας και της ενάρετης δράσης προς μεταλλαγήν του σκότους σε Φως. Η Τελετουργική Σταύρωσις των Μυστών-Εποπτών σημαίνει Ενσάρκωση της Ψυχής με υλαίους χιτώνες συνιστώντες το Σώμα , ενώ η Ανάστασις επιτελείται στον ισομήκη ισοσκελή(Ελληνικό)Σταυρό Φωτός εντός κύκλου-του Παντός. Η ιστορική  Σταύρωσις του Ιησού Χριστού έγινε από τον αντίμαχο (Ρωμαίους και Εβραίους) προκλητικά προς εμπαιγμόν του Μεγάλου Πνευματικού Διδασκάλου και Θεωθέντος Ιησού Χριστού και των Αληθειών και Μυστηρίων που εδίδασκε προς Αρετήν και Θέωσιν των ανθρώπων.

  orpheus crux189689 173040596081610 100001270130659 460109 2466936 nihsous

   

 Από τον οκτακυβικό Σταυρό της Ενσαρκώσεως της Ψυχής στον Γήινο Υλικό Κόσμο (ΚΥΒΟΣ/ΓΑΙΑ :6) , έως τον μαρτυρικό Σταυρό του βίαιου θανάτου, μεσολαβούν οι αιώνες βαρβαρότητας , άγνοιας, αδικίας , κακών παθών και ύβρεως των κατώτερων ανθρωποειδών ενάντια στην Αθωότητα και Αλήθεια των Δικαίων εκφραστών της νομοτελειακής μας Ενθεώσεως. Στο τετραδιάστατο συνεχές η ενανθρώπισις του Ιησού προβάλλεται σε Σταυρό αποτελούμενο από 8 εξαέδρους κύβους. Ο αριθμόλεξος του ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ είναι 8 και το πνευματικό του σύμβολο είναι ο οκτάκτινος και τετράκτινος Σταυρός Φωτός !!!

 

SalvadorDaliCrucificaoBlogsalvador-dali-christ-of-st-john-of-the-cross

          Δυο εξαιρετικοί ζωγραφικοί πίνακες του Salvador Dali με θέμα "Τhe Gross- Ο Σταυρός":

         ο πρώτος εμφανίζει την Υπαρξιακή Αριθμοσοφική διάσταση του Εσταυρωμένου και ο

         δεύτερος την ιστορική βίαιη εκτροπή του Μυστηρίου της Σταυρικής Ενσαρκώσεως...

 

 " Ο Ι ησούς Χριστός ενηνθρώπισεν , ίνα ημείς θεοποιηθώμεν"!!! (Άγιος Αθανάσιος)

ΙΗΣΟΥΣ:"Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν , απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι "!!!

"Πάτερ, αγίασον αυτούς εν τη Αληθεία Σου,...ίνα ώσιν έν καθώς ημείς έν εσμέν"!!!

                                        

Gala Christ   domtheotok

 

 Η εμφάνιση του Σταυρού είναι τόσο παλαιά, όσο σχεδόν είναι και ο Άνθρωπος.

       Στην κεντρική Μακεδονία, όπου πρωτοπαρουσιάζεται ο Αρχάνθρωπος των σπηλαίων της Χαλκιδικής, ο οποίος εξαπλώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη  και ως την Γαλιλαία, βρέθηκε εγχάρακτος τριπλά περιγεγραμμένος Σταυρός σε λίθο πολλών χιλιάδων ετών. Οι Σαρακατσάνοι της περιοχής , ορεσίβιοι κτηνοτρόφοι , που θεωρούνται από τους ανθρωπολόγους ερευνητές ως ο αρχαιότερος πληθυσμός της Ευρώπης, έφτιαχναν τις καλύβες τους με διασταυρωμένους κορμούς δένδρων και τοποθετούσαν στην κορυφή τους σταυρό ως σύμβολο δύναμης της ζωής σε ένωση με τον Κόσμο υπό την θεϊκή προστασία του Ήλιου.Σταυρό έχει και το πανάρχαιο φλάμπουρο των Σαρακατσάνων και τον έφεραν με τατουάζ στο δέρμα τους γυναίκες και άνδρες, για προστασία, δύναμη και γονιμότητα . Αυτοί τον διέδωσαν με τις μετακινήσεις τους και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης. Στις Άλπεις βρέθηκε διατηρημένο στον πάγο λείψανο ανδρός(άνω των 4.000 ετών), που φέρει στο δέρμα του τατουάζ με σταυρούς. Στους Σαρακατσάνους βρίσκομε τον Σταυρό σε κίνηση ,εντός περιγεγραμμένου κύκλου , όπως ο τροχός .Εδώ  διατηρείται ως τις ημέρες μας και μια πανάρχαιη μορφή Χορού , η Κάτσα.(<κασ-...= ενώνω,αδελφώνω και Ομηρική λέξις κάσις=αδελφός , κασιγνήτη...) ή Σταυρωτό , όπου χορεύουν 4 χορευτές, που σχηματίζουν Σταυρό κρατώντας τις άκρες δυο μαντηλιών σταυρωτών μεταξύ τους, σχηματίζοντας Σταυρό. Όταν χορεύουν οι Σταυροί των μαντηλιών των χορευτών διαγράφουν κύκλους. Ο Σταυρικός Χορός των Σαρακατσαναίων μάς παραπέμπει στον στίχο του Ορφικού Υμνου προς τιμήν του Ήλιου :

                             "κράσιν έχων ωρών, τετραβάμοσι ποσσί χορεύων..."=έχοντας την ένωσιν των εποχών(ο Ήλιος ενώνει

                               σταυροειδώς τα ηλιοστάσια και τις ισημερίες,δημιουργώντας τον κύκλο των εποχών) , χορεύοντας με

                               τέσσερα πόδια (...προσφάτως Ιάπωνες επιστήμονες φωτογράφησαν τέσσερις πύρινους πλοκάμους

                               σε σχήμα σταυρού,προβεβλημένους από τον Ηλιακό δίσκο).

symvolailiaosthiskos

 

                                                                                               "Αρετή με τις τέσσερις ορθές γωνίες" Οδυσσέας Ελύτης

 

       Σταυρόσχημα  ανθρωπόμορφα προϊστορικά γλυπτά ειδώλια της Χαλκολιθικής εποχής , από το 3.000 π. Χ. , βρέθηκαν στον Πωμό της επαρχίας της Πάφου στην Κύπρο και ανήκουν στον ευρύτερο κύκλο της Κυκλαδικής Τέχνης. Παριστούν Ανθρωπόμορφο Σταυρό, με ανοιχτά οριζοντίως χέρια,που φορεί περιδέραιο ισοσκελή Σταυρού . Κάποια έχουν στην οριζόντια θέση χεριών έναν άνθρωπο.Αν θεωρηθεί αυτό ως παιδίον , τότε εικάζεται ότι το ειδώλιο παραπέμπει στην Θεά Εστία που συνήθιζαν να την παριστούν ως Μητέρα με Παιδί, επειδή προστατεύει την οικογένεια. Άλλως,  ο οριζόντιος άθρωπος που διασταυρώνεται με τον κάθετο-όρθιο άνθρωπο , ίσως  εννοεί την δια του θανάτου μετάβαση στην Αιώνια Ζωή , που εξεικονίζει ο Σταυρός. 

stayros6stayros5 1img 1

 

       Ιστορικές αναφορές για το σταυρό στην κατασκευή κατοικιών μας δίδουν τα Ομηρικά έπη και ο Θουκυδίδης για την κατασκευή τειχών, ο Ηρόδοτος("τρεις σταυρούς υπίστησι..."),καθώς και οι Ξενοφών, Διόδωρος Σικελιώτης και Αππιανός(για γέφυρες). Τέτοιους οικοδομικούς σταυρούς βρίσκομε στα αρχαία οικοδομήματα της Θήρας , της Κρήτης και σε άλλες περιοχές, όπου διατηρούνται παραδοσιακά ως σήμερα.

       Για τον σταυρό ως όργανο θανάτου αναφέρουν ο Ηρόδοτος για Μήδους και Πέρσες και ο Διόδωρος Σικελιώτης για Ασσυρίους και Ινδούς . Απ' αυτούς το πήραν και ο Αιγύπτιοι, ενώ οι Έλληνες και Ρωμαίοι από την Καρχηδόνα. Ο Θουκυδίδης και ο Ξενοφών θεωρούν ότι η θανατική σταύρωση προήλθε από τους μυτερούς πασσάλους των περιτειχίσεων, όπου σκαρφάλωναν οι επίδοξοι καταχτητές εχθροί κι αργότερα τοποθετούσαν σε αυτούς αιχμαλώτους ή καταδικασμένους και η βαρύτητα τους εξόντωνε βασανιστικά.

       Οι αρχαιότεροι Σταυροί βρέθηκαν στην Μακεδονία, στις στέπες της Κεντρικής Ασίας και στην αρχαία Αλτάϊ (σύνορα Καζακστάν-Μογγολίας) και είναι ισοσκελείς.

       Στον πολιτισμό των Ασσυρίων ο Σταυρός είναι σύμβολο της Ηλιακής Θεότητας και της Θεότητας που ελέγχει τις καιρικές συνθήκες. Σε αρχαιολογικά ευρήματα , ο Ασσύριος βασιλιάς Ασουρνασιρμπάλ  φορεί ως περιδέραια δυο σταυρούς :τον τετράκτινο  ισοσκελή Σταυρό και τον οκτάκτινο, τείνοντας το δεξί του χέρι προς το παγκόσμιο οκτάχτινο σταυρικό σύμβολο του Πνευματικού Φωτός, με ενωμένα τρία δάκτυλα,αντίχειρα ,δείκτη και μέσο,όπως  οι Χριστιανοί για να "κάνουν τον σταυρό τους" .                                                                                                                                        

 Ashurnasirpal2 stele

 

 

       Ο ισοσκελής Σταυρός ανέκαθεν ήταν σύμβολο των θαλασσοπόρων Ελλήνων , εικονίζοντας τα τέσσερα σημεία του ορίζοντος. Για την ασφαλή πλεύση τους  στα ποντοπόρα ταξίδια οι Μινωίτες είχαν εφευρέσει τον αρχαιότερο υπολογιστή , που έδινε συντεταγμένες με βάση την θέση των αστερισμών , του Ήλιου και της Σελήνης , καθόριζε τις εκλείψεις και το ημερολογιακόν έτος . Ο ισοσκελής Σταυρός είναι σύμβολο ένωσης Ζωής και Ανάστασης, διότι η Ψυχή δεν χάνεται αλλά επανασαρκώνεται σε νέο σώμα του υλαίου πεδίου ή μεταβαίνει σε ανώτερες πνευματικές διαστάσεις. Για τον άνθρωπο , που ζει στο υλαίον πεδίο, ο Θεός που του επιχορηγεί τα πάντα για την ζωή , όταν φθάσει στο τέλος του βίου του , ο Θεός(Ήλιος) τον ανασταίναι σε μια νέα ζωή και νέο βίο εντός του υλαίου πεδίου.

10342481 704145829644416 4096420543618588455 n           

      Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εικόνα του Μινωικού Πολιτισμού , όπου η γυναικεία μορφή( πιθανόν ιέρεια) φοράει 2 σταυρούς σε περιδέραιο,κρατεί "κομβοσχοίνιο" , που στην αρχαιότητα ονομαζόταν " μάστιξ" και στην μπλούζα της φέρει συμβολικά ιερά γράμματα , το Λ του Ηλιακού Πνευματικού Φωτός, το Ν του Νοός , το Η της διπλής ηλεκτρομαγνητικής καθόδου των θείων ενεργειών  .....Αυτή η εικόνα και ο μαρμάρινος ισοσκελής Ελληνικός Σταυρός,που ανακαλύφθηκε σε μαρμάρινη λάρνακα της Κνωσού ,μεταξύ δυο γυναικείων θεοτήτων ,από τον Έβανς, αποδεικνύουν  την ύψιστη Ιερουργία του Πνευματικού Φωτός ,που παρίσταται δια του Σταυρού αυτού , χιλιάδες χρόνια πριν την Χριστιανική Θρησκεία , η οποία αποτελεί συνέχιση των αρχαιότατων Ιδεών...

      Ο Σταυρός στα Μαθηματικά πεδία δηλώνει την ένωσιν. Σε συναισθηματικό επίπεδο εκφράζει την αδελφοποίηση . Σε Θεουργικό επίπεδο δηλώνει την ένωσιν με το Θείον, την Θέωσιν. Ετυμολογικά προέρχεται από το θέμα "στα" του ίστημι (<σίστημι) , ως σχετιζόμενος με οικοδομήσεις για στερεότητα , ασφάλεια και προστασία. Ενώ οι Πυθαγόρειοι  ονομάζουν τον ισοσκελή Σταυρόν Τετρακτύν και Ιερόν Τετρακτίνιον, που αποδίδει τα τέσσερα βασικά στοιχεία της Φύσης :Αέρα , Φωτιά, Ύδωρ και Γην, και ορκίζονταν σε αυτό  μοναδικό και Μέγαν Όρκο ως προς την Πηγήν της αενάου Φύσεως και Αρμονίας των Συμπάντων. Τα ενδύματα των Ολυμπίων Θεών , σε αγγειογραφίες και γλυπτές εικονίσεις τους,είναι ολογεμάτα σταυρούς τετράκτινους και οκτάκτινους. Στα διαζώματα και στις μετώπες των αρχαιοελληνικών ναών βρίσκεται το ιερόν τετρακτίνιον της Αιωνίου Ζωής στην διπλή του έκφανση , ως οκτάκτινον δομικό σύμβολο του Φωτός και Αγάπης , συν το τριπλό πολλαπλάσιό του, που κορυφώνεται στον δωδεκαπέταλο Ρόδακα , ως σύμβολο του δωδεκαέδρου Αιθέρος !!! 

artemis-web 1αρχείο λήψης 3

       Με διαφορετικές μορφές ο Σταυρός εμφανίζεται και λατρεύεται λειτουργικά σε μεγάλες θρησκείες της αρχαιότητας :Ζωροαστρική ή Χαλδαϊκή, Βαβυλωνιακή, Αιγυπτιακή , Βουδιστική , Κελτική κ.α...

 stauros 2

 

       Ο Αιγυπτιακός Σταυρός Ανκχ (crux ansata) , αποτελούμενος από Τ με κύκλο στην κορυφή του, λένε ότι συμβολίζει την ένωση των γεννητικών οργάνων και αποτελεί σύμβολο γονιμοποιήσεως . Αυτό εικονίζεται όταν κάποιος Θεός αγγίζει με τον Σταυρό Ανκχ έναν θνητό και όταν αγγίζει κάποιον μουμιοποιημένον, του χαρίζει το αθάνατο νερό της Ζωής. Οι Αιγύπτιοι φορούσαν τον Ανκχ ως φυλακτό και έφτιαχναν καθρέφτες στο σχήμα του .Χρησιμοποιούσαν και τον Ελληνικό ισοσκελή Σταυρό στην ενδυμασία ή στον καλλωπισμό τους(περιδέραια, σκουλαρίκια...). 

 ankh941823 609306549098062 858294315 n

 

                                                                           (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)