43.ΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ

...


Διαβάστε Περισσότερα

42.Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΒΙΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

41.ΑΝΟΙΞΗ-Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

ANOIΞH ο Θρίαμβος της ΖΩΗΣ!

...


Διαβάστε Περισσότερα

39.TΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

40.ΔΙΑΛΕΞΙΣ Η ΚΩΔΙΚΗ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ...

...


Διαβάστε Περισσότερα

37.ΔΙΑΛΕΞΗ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗΣ / ΣΩΜΑ-ΨΥΧΗ-ΠΝΕΥΜΑ...

...


Διαβάστε Περισσότερα

37.ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ / ΣΩΜΑ-ΨΥΧΗ-ΠΝΕΥΜΑ

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ ...


Διαβάστε Περισσότερα

36.ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

35. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

34.ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΙΣ !!!

...


Διαβάστε Περισσότερα

33.ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ

...


Διαβάστε Περισσότερα

32.Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

31.Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ-Η Προίκα της Αριάδνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

30.ΤΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

29.ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ - FROM I AM TO WE ARE

...


Διαβάστε Περισσότερα

28.Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

27.ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ο ΛΟΓΟΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

26.Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

25.ΤΟ ΗΡΩΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

...


Διαβάστε Περισσότερα

24. ANATOΛΗ

...


Διαβάστε Περισσότερα

23.ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

...


Διαβάστε Περισσότερα

22.H ΓENOKTONIA ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

...


Διαβάστε Περισσότερα

21.ΤΟ ΖΩΟΓΟΝΙΚΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟΝ ΤΗΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑΣ ΒΙΟΘΕΩΡΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

20.ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

...


Διαβάστε Περισσότερα

19.Η Πραγματικότητα του Ανθρώπου

Η Πραγματικότητα του Ανθρώπου "...


Διαβάστε Περισσότερα

18.Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

...


Διαβάστε Περισσότερα

17.Η Ύλη των Ονείρων

...


Διαβάστε Περισσότερα

16.Περί Κοινωνικής Δικαιοσύνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

15.Ο Οδυσσέας Ελύτης στο Αλβανικό Μέτωπο 1941

...


Διαβάστε Περισσότερα

14.Εφηβικές Αναζητήσεις

...


Διαβάστε Περισσότερα

13.Η Κωδική Συμπαντική Νευραξoνική Εγκεφαλική Αρχαιοελληνική Γλώσσα των Θεών ...

...


Διαβάστε Περισσότερα

12.Η Ορμέμφυτη Ελευθερία των Ελλήνων και ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος...

Η Ορμέμφυτη Ελευθερία των Ελλήνων και ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος ...


Διαβάστε Περισσότερα

11.Η φωνή της Γης από το διάστημα

...


Διαβάστε Περισσότερα

10. Περί Πλανητών και Ήλιου

...


Διαβάστε Περισσότερα

09. Το Ζων Ύδωρ - Ζωντανό Νερό

Το Ζων Ύδωρ Ένας αρμονικός αρχέγονος ήχος μας τραβά προς μια συστάδα βράχων, όπου αναβλύζει γάργαρο νερό.Είναι η Κρυσταλλοπηγή.Εδώ το νερό κυλάει ελεύθερο από τα σωθικά της γης...


Διαβάστε Περισσότερα

08. Τα Ενεργειακά Κέντρα - Τσάκρας - του Ανθρώπου


Διαβάστε Περισσότερα

07. Αγ. Σικελιανός : Ιερά Οδός

Αγ. Σικελιανός :ΑΑγ. Σικελιανός : Ιερά ΟδόςΙγ. ΣικελιανΑγ. Αγ. Σικελιανός : Ιερά ΟαδόςΣικελιανός : Ιερά Οδόςός : Ιερά Οδός Ιερά Οδός Άγγελος Σικελιανός : Ιερά Οδός Στην...


Διαβάστε Περισσότερα

06. Θέλει Αρετήν και Τόλμην η Ελευθερία - Ιωάννης Μακρυγιάννης...

Θέλει Αρετήν και Τόλμην η Ελευθερία - Ιωάννης Μακρυγιάννης ...


Διαβάστε Περισσότερα

05. Το Ορφικό - Πυθαγόρειο Πνεύμα και η Ναυμαχία της Σαλαμίνας...

Το Ορφικό - Πυθαγόρειο Πνεύμα και η Ναυμαχία της Σαλαμίνας ...


Διαβάστε Περισσότερα

04. Η Ηρωική Νίκη του Μαραθώνα

Η Ηρωική Νίκη του Μαραθώνα Στον Πλατωνικό «Κρατύλο» ο Σωκράτης συζητώντας με τον Ερμογένη λέγει : «Ο λόγος εκφράζει το παν και κυκλοφορεί παντού και περιστρέφει διαρκώς τα πάντα και...


Διαβάστε Περισσότερα

03. Η Ηθική Νίκη των Θερμοπυλών

...


Διαβάστε Περισσότερα

02. Διογένης και Αλέξανδρος Περί Παιδείας και Εξουσίας

Διογένης και Αλέξανδρος― Περί Παιδείας και Εξουσίας Διογένηςκαι έξανδρος Περί Παιδείας και Εξουσίας ...


Διαβάστε Περισσότερα

01. Η Θήλεια Θεότητα

Η Θήλεια Θεότητα ...


Διαβάστε Περισσότερα
012345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243

Τελευταία Άρθρα

43.ΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ
Τετάρτη, 09 Αυγούστου 2017
                                         ...

20.ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

                                                                                 

                                                                                            ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

                                      Ο ΑΠΑΤΗΛΟΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΟΥ ΝΑΡΚΙΣΣΟΥ

 

John William Waterhouse 1903 1

 

 

Ο Νάρκισσος θαυμάζοντας με αυταρέσκεια την σωματική του μορφή  στον καθρέφτη των νερών επνίγηκε μέσα στον καθρέφτη του και μεταλλάχθηκε σε φυτό καθηλωμένο στην όχθη του καθρέφτη. Ο Νάρκισσος δεν ολοκλήρωσε την Αυτοπραγμάτωσή του ως Ανθρώπινο Πνευματικό ον ,αλλά οπισθοδρόμησε σε φυτική ύπαρξη, χωρίς να αναπτύξει τις δυνατότητες της πνευματικής του φύσης , εισχωρώντας στο βάθος του Αληθινού του Εαυτού. Έτσι καθηλωμένοι στα εφήμερα χάνονται οι περισσότεροι άνθρωποι , δίχως καν να υποψιάζονται την κρυμμένη στο ψυχικό βάθος Ανώτερη Ιδανική Ύπαρξή τους...!

 

Πορφύριος:

«… χιτών τε το σώμα τη ψυχή ό ημφίεσται, θαύμα τω όντι ιδέσθαι, είτε προς την σύστασιν αποβλέποις είτε προς την προς τούτο σύνδεσιν της ψυχής».

Το σώμα είναι χιτώνας για την ψυχή, με τον οποίον είναι ντυμένη, πραγματικά θαύμα στην όψη, είτε παρατηρείς την σύστασή του είτε την σύνδεσή του με την ψυχή. 

  63898 539739006070968 26123750 n

 

Πλούταρχος :

        Το σώμα χρησιμοποιεί πολλά όργανα, ενώ η ψυχή χρησιμοποιεί το ίδιο το σώμα και τα μέρη του σώματος. Η ψυχή με τη σειρά της έχει γίνει για να είναι όργανο του θεού, και η αρετή του οργάνου είναι να συμφωνεί όσο γίνεται περισσότερο, με βάση τις δυνατότητες που του έχουν δοθεί από τη φύση, με εκείνον που το χρησιμοποιεί και να παράγει το έργο της ίδιας της νόησης που διαφαίνεται μέσα του, να το παρουσιάζει όμως όχι όπως ήταν μέσα στον δημιουργό, καθαρό, απρόσβλητο από αλλοιώσεις και αψεγάδιαστο, αλλά ανάμεικτο με πολύ από το ξένο προς αυτό στοιχείο. Πράγματι, από μόνο του είναι άδηλο για μας, όταν πάλι φαίνεται μέσα από άλλο και μέσω άλλου γεμίζει από τη φύση εκείνου. Αφήνω κατά μέρος το κερί, τον χρυσό, το ασήμι, τον χαλκό και όσα άλλα είδη ουσίας που πλάθεται δέχονται βέβαια τη μία και μόνη μορφή του όμοιου που τυπώνεται πάνω τους, το καθένα όμως προσθέτει από μόνο του τη δική του διαφορά στο μίμημα ∙ (αφήνω κατά μέρος) επίσης τις μυριάδες παραμορφωτικές εικόνες μέσα σε κάτοπτρα επίπεδα, κοίλα και κυρτά, οπτικά είδωλα μιάς και μόνης μορφής. Πράγματι υπάρχουν όσον αφορά τον ήλιο, όμως, ούτε κάτι φαίνεται να μοιάζει  με τη δική του μορφή ούτε κάτι προσφέρεται από τη φύση του περισσότερο σε εκείνον να το χρησιμοποιήσει ως όργανο από τη σελήνη ∙ δέχεται βέβαια από τον ήλιο την λαμπρότητα και τη σαν τη φωτιά όψη του, αλλά δεν τις στέλνει σ’ εμάς όμοιες όπως είναι: αφού αναμείχθηκαν μαζί της, μετέβαλαν το χρώμα τους και απέκτησαν άλλες ιδιότητες (…).

1530561 576893989069961 1369129038 n

      Την αιτία της εμφάνισης αυτών των ειδώλων αναφέρει ο Πλάτων. Έχει, πράγματι, αναφέρει πως, όταν το κάτοπτρο υψωθεί από τη μια και την άλλη πλευρά, τότε οι οπτικές ακτίνες ανταλλάσσουν την ανάκλαση που πέφτει από το ένα μέρος στο άλλο. Αν λοιπόν από τις οπτικές ακτίνες κατ’ ευθείαν προς εμάς (…) γυρίζουν πίσω, ενώ οι άλλες γλιστρώντας στο ένα και στο αντίθετο μέρος των κατόπτρων, ξαναβγαίνουν από εκεί προς εμάς, δεν είναι δυνατόν κάθε ανάκλαση να γίνεται σε ίσες γωνίεςσοι συντάσσονται με αυτούς υποστηρίζουν την ισότητα των γωνιών με τα ρεύματα που έρχονται από τη σελήνη προς τη γη, θεωρώντας πως τούτο είναι πολύ περισσότερο πιθανό από τη θεωρία εκείνη. Ωστόσο, αν πρέπει να κάνουμε τη χάρη στην αγαπημένη γεωμετρία και να δεχτούμε την άποψη αυτή, κατ’ αρχάς είναι λογικό να συμβαίνει με τα κάτοπτρα που είναι απολύτως λεία, ενώ η σελήνη έχει πολλές ανωμαλίες και τραχιά επιφάνεια, επομένως οι ακτίνες που προέρχονται από σώμα μεγάλο και προσπίπτουν πάνω σε σημαντικά ύψη, τα οποία ανακλούν το φως και το διαχέουν το ένα προς το άλλο, ανακλώνται με κάθε τρόπο, περιπλέκονται και η ανταύγεια ενώνεται με τον εαυτό της, σαν να ερχόταν προς εμάς από πολλά κάτοπτρα. Έπειτα, ακόμη κι αν δεχτούμε πως οι ανακλάσεις πάνω στην ίδια τη σελήνη γίνονται σε ίσες γωνίες, δεν είναι απίθανο οι ακτίνες, καθώς κινούνται σε τόσο μεγάλη απόσταση, να σπάνε και να αποκλίνουν, ώστε το φως τους να ανακατεύεται και να μην προχωρεί σε ευθεία*.

 mageutika-topia-kanada-wayne-simpson-02

Εύμολπος:                                                                                                                      

Η λεία επιφάνεια του Κατόπτρου αντανακλά το είδωλο του χώρου, μια ιδεατή εικόνα, η οποία όμως, σε κάθε περίπτωση, είναι ένα μέσον, το οποίο φανερώνει μια αντίστοιχη πραγματική μορφή. Παρομοίως λειτουργεί και η επιφάνεια υδάτων αλλά και της ψυχής ∙ αντανακλάται σε αυτήν η επιφάνεια του περιβάλλοντος κόσμου και καταγράφεται με εντυπώσεις. Προβάλλει στην φαντασία τις ιδεατές εικόνες μορφές εκ των Μουσών γενόμενες, που μόνον ελπίδες δίδουν, μα πνοές είναι και δύναμι για την οδοιπορία της ζωής.

 

Οι αρχετυπικές μορφές του δημιουργημένου κόσμου εκφύονται περικαλυπτόμενες πάντοτε από διάφορα εκφραστικά στοιχεία π.χ. χρώματα, σχήματα, αρώματα κ.α., δηλαδή από αυτά που σχηματίζουν φανερά είδωλα, τις εξωτερικές εντυπώσεις του περιβάλλοντος.                                                   

 

Όσοι δεν ξεπεράσουν τη ρηχή επιφάνεια των εντυπώσεων, θα παραμείνουν λησμονημένοι, ωσάν τον Νάρκισσο, προσκεκολλημένοι στις ψευδαισθήσεις των ανθέων, οι οποίες είναι πραγματικές μεν αλλά αποτελούν είδωλα, άυλα θεμέλια της δημιουργίας.

 

Μόνον όταν αποδεσμεύεται ο άνθρωπος από τις εντυπώσεις των διακυμάνσεων της ζωής (ηδονές, χαρές, πίκρες), αφίεται η διάνοιά του να οδηγηθεί προς τις ενδοξότερες λειτουργίες- καταστάσεις των μορφών (νόμοι, αίτια, ανάγκες), υπό των οποίων εκφύονται οι εξωτερικές μορφές, ώστε να κατανοήσουν το έργο των θεών.

 

 16387326 752169761623062 8085109248419560604 n

 

 

      Το Κάτοπτρο συμβολίζει και το ανύπαρκτο εκείνου του κεκτημένου δήθεν (υπέρ-εκτιμημένου αντικειμένου, προσώπου, προσδοκίας, αξιώματος), το οποίο δεσμεύει τις αισθήσεις και δεν είναι παρά μια ματαιοδοξία, ένα είδωλο εντυπώσεων αντανακλώμενο στον ψυχικό κόσμο–γι’ αυτό ο Νάρκισσος βλέπει το πρόσωπό του στην επιφάνεια του ύδατος, δηλαδή της ψυχής.

      Το Κάτοπτρο με την επίπεδη επιφάνειά του αντανακλά την εξωτερική μόνον όψη των φαινομένων και ουδέποτε τα εσωτερικά στοιχεία. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο λειτουργούν και οι αισθήσεις, οι οποίες αρέσκονται στα  εμφανή ή εντυπωσιάζονται από αυτά, συγκρατούν την διάνοια στην επιφάνεια των γεγονότων και ενίοτε την καθιστούν αδύναμη να διακρίνει τα ενδότερα.

 

Κατ’ αυτήν την έννοια η «φύσις αεί κρύπτεσθαι φιλεί» Όμως μόνον δια μέσου αυτών των φαινομένων, των εμφανών αλλά και παραισθησιογόνων συνάμα, είναι δυνατόν να αντιληφθούμε εκείνον τον αμετάβλητο κόσμο, τον κεκρυμμένο υπό των φανερών σημείων των γεγονότων, ο οποίος ως αιτία ή κίνητρο, εν τέλει, αποτελεί την κυρία ουσία του εκφρασμένου κόσμου. 

 

Αυτό δεν σημαίνει πως τα φανερά είχαν ολιγωτέραν αξία ∙ όμως πέραν των φανερών, ο φιλόσοφος, ο μυημένος, ο ιεροφάντης, αναζητά να κατανοήσει και τις εσώτερες δομικές λειτουργίες ή καταστάσεις του κόσμου π.χ. εάν ήσαν ορατές οι εσωτερικές λειτουργίες των φυτών θα υπήρχε διαφορετική αντίληψη περί τούτων.

              Ο μύθος κατέχει εδώ το μυστικό εκείνο κλειδί της ερμηνείας των αιτίων, την ατραπό, που οδηγεί στη λύση του

       αινίγματος, δια μέσου του λαβυρίνθου των ιδεών του δυσπρόσιτου κόσμου της δημιουργίας.

         Εξιστορεί τις μυστηριακές λειτουργίες της ψυχής, ξεναγεί τη διάνοια σε κόσμους που είναι αδύνατον να ερμηνευτούν          

       αλλιώς (…)                    

               Οι μύθοι αναφέρονται σε όσα επισυμβαίνουν στον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου. Χρησιμοποιούν ως κάτοπτρο

       ή ως περίβλημα ή ως σημαίνον τις κοινωνικές αναφορές, τα κοσμικά ιστορικά γεγονότα, έθιμα, παραδόσεις, για να

       ενδύσουν/αποκρύψουν τις μυστηριακές αναφορές τους (…)

       Η μυθική αναφορά υιοθετεί και προτάσσει μόνον εξέχουσες, ηρωικές ανθρώπινες πράξεις (…) στον ιδεατό εκείνο

      τόπο των ιδανικών μορφών.              

 

 (…)Το κάτοπτρο αντανακλά το είδωλο (την αιθερία αύρα) του εμβίου φυσικού κόσμου, μας αποκαλύπτει έτσι τα είδωλα των δημιουργών του.     

 

Οι οδοιπορούντες στις ατραπούς του μύθου θα γνωρίσουν τα φανερά, αλλά και τα κρυμμένα, μιμούμενοι τους άθλους των ηρώων, «θραύοντες» τους καθρέπτες, διαπερώντες τις μαγικές και «ξελογιάστρες» εικόνες του αισθητού. Τότε και μόνον ο άνθρωπος ορά τα αόρατα δεσμά της ζωής και καθίσταται τέλειος επόπτης, «τυφλός» μάντις για τις εντυπώσεις της καθημερινότητας.

                                                                Σημείωση: Εύμολπος ο Μανώλης Τσάμης "ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΉ ΠΑΡΆΔΟΣΙΣ"

220

 

 Παν. Μαρίνης:

      Η ορφική θέσις είναι ότι η ψυχή εξελίσσεται εκ των κάτω προς τα άνω, όπως ακριβώς λειτουργεί η εξέλιξις και εις τον φυσικόν κόσμον. Όπως λειτουργεί η εξέλιξις τα έμβια όντα, όπου το εξελικτικό δένδρο τους προχωρεί εκ των κάτω προς τα άνω: τα απλούστερα και μονοκύτταρα, η αμοιβάς, τα φύκη εξελίσσονται, διακλαδίζονται και φθάνομε κάποτε εις τα σπονδυλωτά, τα θηλαστικά, τον άνθρωπο. Όπως υπάρχει η εξέλιξις εις το μοριακό πεδίο, όπου το βασικό σωματίδιο εξελίσσεται προς τα άτομα των χημικών στοιχείων και, περαιτέρω, εις κρυστάλλους και πολυπλόκους ενώσεις της οργανικής χημείας. Όπως ακόμη η διαστρική κόνις εξελίσσεται προς νεφελώματα,αστέρες, γαλαξίες. Βεβαίως, εκτός από τον νόμο της εξελίξεως, έχομε το νόμο της ποικιλότητος. Παρατηρείται μία τάσις των οντολογικών γενών προς «συντήρηση» και έχομε τον νόμο της «αυτοσυντηρήσεως».

       Δια δε τον μικρόκοσμο-μακρόκοσμο της ανοργάνου φύσεως και πολυπλοκότητoς θα ελέγαμε ότι δεν πρόκειται δια εξέλιξι, αλλά δια ανάπτυξι ή σύνθεσι. Τα βασικά μόρια παραμένουν ως έχουν. Τα ανωτέρω μας επιτρέπουν να παρατηρήσουμε ότι είναι λάθος να θεωρηθεί ο γνωστός μας κόσμος της χονδροειδούς ύλης ως ο «προθάλαμος» των Ανωτέρω Κόσμων, αντιθέτως αποτελεί την έδραν του συνόλου κόσμου και διαθέτει αφ’ εαυτού το κάλλος, ποικιλότητα και εκπληκτική φαντασία. Δυνάμεθα να είπωμεν ότι ο κόσμος της χονδροειδούς ύλης αποτελεί το πεδίον δημιουργίας της Φύσεως, το οποίον συμπληρώνουν τα πεδία των Ανωτέρων Κόσμων, τα οποία εξ άλλου έχουν ως κύριον έργον των την φροντίδα επί του πεδίου της χονδροειδούς ύλης.

       Δια να τονίσει η θρησκεία μας την αξίαν του υλικού κόσμου είχε καθιερώσει την προσφοράν υλικής θυσίας και, επίσης, ορίζει την εκ της συμπαγούς ύλης κατασκευήν των αγαλμάτων των Θεών.

 54-PICT0132B APOLLO 1

 

Κατά ταύτα, ας υπογραμμισθεί, η ψυχή εξελίσσεται εκ των κάτω προς τα άνω: εισέρχεται εις τους μονοκυτταρίους οργανισμούς, κατόπιν εις τα φυτά (Εμπεδοκλής), εις τα ζώα, και,τέλος, εις τον άνθρωπο και ούτω βαθμιαίως εξελίσσεται ∙ γίνονται όλο και πολυπλοκώτερες οι αποτυπώσεις εις το νοητικό, βουλητικό, συναισθηματικό πεδίο της.

 

Η εξέλιξις αυτή οφείλει να νοηθή ουχί μόνον ως ποσοτικαί συσσωρεύσεις, αλλά ως διαδικασία του γίγνεσθαι (διό και συνοδεύεται από τον θάνατο του μέρους) ∙ πρόκειται δια την κατά τον Bergson, evolutioncreatrice, ο οποίος ετόνιζε ότι «το παν είναι τάσις και ουχί κατάστασις», συνέχισις του παρελθόντος στο παρόν, διάρκεια ενοποιητική των καταστάσεων σε τάσεις (υπάρχειν -αλλάσσειν- ωριμάζειν – δημιουργείν). Τούτο αντιστοιχεί προς το Αριστοτελικόν «δυνάμει ον», το τρεπόμενο εις «ενεργεία ον» και τούτο εις «εντελεχεία ον» κατά το Ηρακλείτειον «πάντα ρει, πάντα χωρεί και ουδέν μένει». Είναι δε φυσικό κάθε σώμα να είναι μια φυλακή, από την οποία η ψυχή θέλει να εξέλθει, διότι έχει την εγγενή τάσι να επιθυμή να είναι ταχεία η εξέλιξίς της  και να προχωρή συνεχώς εις πλέον εξελιγμένα σώματα, όπως ένας μαθητής ενδιαφέρεται να προχωρή εις τις τάξεις του σχολείου του και όχι να μένη στάσιμος.

Όπως βλέπομε, η εξέλιξις την οποία προτείνει η Ελληνική Γραμμή συνάδει με την έννοια που δίδεται εις την εξέλιξι εις κάθε επιστημονικό τομέα.

Η ύλη εξελίσσεται, επομένως, δημιουργεί από τον εαυτόν της σύνθετα φαινόμενα, καταστάσεις πολυπλόκου οργανώσεως, εμφανίζεται η διάνοια και το «πνεύμα», η ψυχή και οι λεπτοφυείς θείοι κόσμοι.

Δια την Ελληνική Επιστήμη (…) η ανθρώπινη διάνοια είναι μέρος των ενεργειών της φύσεως, αντικειμενικώς υπάρχει και είναι λειτουργία του Πνεύματος, το οποίο είναι μέρος της καθόλου ουσίας της φύσεως, είναι δε αποτέλεσμα της μεταγενεστέρας πολυπλόκου οργανώσεώς της. Διότι, αν το πνεύμα υπήρχε εξ αρχής, τα πρώτα προϊόντα της φύσεως θα ήσαν πνευματικά, ενώ, αντιθέτως, τα πνευματικά φαινόμενα είναι μεταγενέστερα. Η σύστασις του πνεύματος, ας το προσέξουμε, είναι η ίδια η σύστασις της καθολικής ουσίας του απείρου-«το πνεύμα ουδέν άλλο είναι ή το κορύφωμα των εξελιχθεισών δυνάμεων της ζωής και κινήσεως»- οπότε δυνάμεθα να δώσωμε κάτι στον ορισμό, λέγοντας ότι το πνεύμα είναι συνισταμένη εκδήλωσις ήδη εκδηλωθεισών δυνάμεων εκ της ουσίας της φύσεως. Οπότε εις την περίπτωσιν του ανθρώπου δυνάμεθα να είπωμε ότι πνεύμα είναι η μεταμόρφωσις της ενστικτώδους νοήσεως σε λογική νόησι με συνέπεια την εκδήλωση της λογικής των ιδεών και του λόγου, τουτέστι ότι πνεύμα είναι η με λογική νόησι ανθρώπινη ψυχή.

                                Σημείωση: Παναγιώτης Μαρίνης " Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ" 

 

Σκοπός του νόμου της εξελίξεως είναι η εκπνευμάτωσις καθώς «πάσα δύναμις εν τη φύσει τείνει εις εκπνευμάτωσιν».  (Σ. Νάγος).

 

859276 524645367642470 2125820553 o

 

 

Χαλδαϊκά Λόγια(KROLLσ12-PLACES 3)«‘Ο Πατήρ ‘ήρπασεν ‘εαυτόν,ουδ’ εν ‘εή δυνάμει νοερά κλείσας ίδιον πυρ» (Ο Πατήρ αφήρπασεν εαυτόν,χωρίς να εγκλείση ούτε το ίδιόν του πυρ εντός της νοεράς του δυνάμεως)                                                                                       -

             (ΚROLL15 –PLACES 14) 

«Πατήρ ου φόβον ενθρώσκει, πειθώ δ’ επιχεύει»

(ο Πατήρ δεν εμπνέει ( επί των όντων)φόβον, αλλά εγχέει την πειθώ)

 

ΘΕΟΣ

                                                                                                                                                                                                                   Ο Πλάτωνας γράφει στον «Τίμαιο» 68 Ε:

«Όλα αυτά, λοιπόν, που τότε έγιναν εξ ανάγκης ο δημιουργός του καλλίστου και αρίστου τα περιέλαβε σε όσα γίνονται, όταν εγέννησε και τον αυτάρκη και τελειότατον θεόν, χρησιμοποιώντας μεν τις αιτίες που εξυπηρετούν σε όλα, και προσαρμόζοντας (δε) αυτός ο ίδιος το αγαθόν (=το ευ) σε όλα τα γιγνόμενα»                                                                                                                                                                                                                     

                                                                                         Ο Ποιητής 

                                                                         " Αντανακλάσεις μου παράφορες..."

 67

                                                                                                                

         Ακολουθούν στοιχεία από το βιβλίο"Αντέχεις την Αλήθεια- Το Χρονικό της αιχμαλωσίας"-γράφει η Αγγελική Αναγνώστου :     

        "Η Μεταφυσική υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος διαθέτει 7 σώματα: 1 πυκνά υλικό (το φυσικό), 3 σώματα από ενέργεια (αιθερικό, αστρικό, κατώτερο νοητικό), 2 σώματα αποτελούμενα από κράμα ενέργειας και Πνεύματος (Ψυχή και Ανώτερο Νοητικό) και 1 Πνευματικό σώμα (τον Θεϊκό Σπινθήρα).


Πρέπει να σημειώσω ότι δεν θα πρέπει να συγχέεται η ενέργεια ―θετική ή αρνητική― με το Πνεύμα· είναι δυο εντελώς διαφορετικές καταστάσεις. Κάθε ένα από αυτά τα ενεργειακά σώματα, διαθέτει και κάποια ξεχωριστά χαρακτηριστικά και εκδηλώνονται με ιδιαίτερο τρόπο στο υλικό πεδίο.
Τα σώματα αυτά αν και θεωρείται πως περιβάλλουν το ένα το άλλο, στην πραγματικότητα συνυπάρχουν όλα στο ίδιο «σημείο», απλά βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα/διαστάσεις. Έτσι σε κάθε διάσταση ενδημεί και ένα από αυτά τα σώματα που περιβάλλουν τον υλικό άνθρωπο, και από εκεί μπορούν να του φέρουν πληροφορίες, είτε μέσω των ονείρων, είτε μέσω κάποιας υπερβατικής διαδικασίας.
Ας αναλύσουμε λοιπόν κάθε σώμα ξεχωριστά και στη συνέχεια να διερευνήσουμε την αιτία που αυτά τα σώματα ήταν απαραίτητο να δημιουργηθούν.
1) ΦΥΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΩΜΑ
Το σώμα που οι περισσότεροι άνθρωποι ταυτίζουν με ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ύπαρξή τους, επειδή δεν μπορούν να δουν τα υπόλοιπα ενεργειακά και Πνευματικά τους σώματα.

556311 482029158521983 1136818869 n



2) ΑΙΘΕΡΙΚΟ ΣΩΜΑ 
ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ «ΠΑΤΡΟΝ» ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΔΟΜΕΙΤΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΣΩΜΑ
Το Αιθερικό, είναι ένα απόλυτα ενεργειακό σώμα. Διαθέτει όλα τα όργανα του φυσικού σώματος, τα οποία όμως βρίσκονται σε ενεργειακή κατάσταση.Ο ΡΟΥΝΤΟΛΦ ΣΤΑΪΝΕΡ στο βιβλίο του "ΑΠΟΚΡΥΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ"  περιγράφει αυτό το σώμα:«Το αιθερικό σώμα γεμίζει παντού το φυσικό σώμα και πρέπει να το καταλαβαίνουμε σαν ένα είδος αρχιτέκτονα αυτού. Όλα τα όργανα συγκρατούνται στο σχήμα και στη μορφή τους με τα ρεύματα και τις κινήσεις του αιθερικού σώματος. Η φυσική καρδιά βασίζεται στην αιθερική καρδιά ο φυσικός εγκέφαλος βασίζεται στον αιθερικό εγκέφαλο κ.ο.κ. Δηλαδή το αιθερικό σώμα είναι πολυμερές όπως το φυσικό, μόνο που είναι ποιο πολύπλοκο. Στο αιθερικό υπάρχει μια ζωντανή ροή του ενός μέλους στο άλλο, ενώ στο φυσικό υπάρχουν διαχωρισμένα μέρη».
Ο Ν.Μαργιωρής στο βιβλίο του "Αποσυμβολισμός της Ελληνικής Μυθολογίας" γράφει : "Το ανθρώπινο σώμα μοιάζει σαν τον καμβά , πάνω στον οποίον από τον δονισμό του κεντιέται το φυσικό ανθρώπινο σώμα"
kirlian
 
3)ΑΣΤΡΙΚΟ ΣΩΜΑ 
 Το Αστρικό σώμα αποτελεί πεδίο των συναισθημάτων, του Εγώ ,της βούλησης.Δραστηριοποιεί τα συναισθήματα ,είτε είναι θετικά ή αρνητικά. Γι' αυτό χωρίζεται σε α)Ανώτερο Αστρικό και σε β) Κατώτερο Αστρικό. Ως έδρα των συναισθημάτων δεν έχει λογική και τροφοδοτεί το αμέσως αραιότερο σώμα , το κατώτερο Νοητικό. 
4)ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΝΟΗΤΙΚΟ
Το Κατώτερο Νοητικό αποτελεί την γέφυρα που διοχετεύει την νόηση της ψυχής στο φυσικό υλικό σώμα . Διευρύνεται από σκέψεις σχετικές με τα υλικά πράγματα. Η καθαρή σκέψη καταχωρείται στα Ακασικά Αρχεία του Κατώτερου Νοητικού. Στην Ινδική φιλοσοφία  Ακασικά Αρχεία σημαίνει ένα είδος συμπαντικού Αρχείου , όπου καταγράφονται συνεχώς οι σκέψεις , τα λόγια , τα γεγονότα όλων των εποχών.
KATOTERO NOHTIKO 2EGGEFALOS
 
      Πλάτωνος "Τίμαιος"30b4-30b6 :"Μετά λοιπόν τον συλλογισμόν αυτόν, αφού (ο δημιουργός) τοποθέτησε νουν στην ψυχή και ψυχή στο σώμα , δημιούργησε το σύμπαν"
 
16196003 751804371659601 5760030894037239641 n
 
5)ΨΥΧΗ
Η Ψυχή αποτελεί κράμα ενέργειας (Μεριστής Ουσίας) και πνεύματος(Αμέριστης Ουσίας) και είναι το βασικό ένδυμα του πραγματικά Πνευματικού Ανθρώπου , αποτελούμενη από δυο συστατικά: την Μεριστή ουσία, δηλαδή τη λεπτοφυέστατη ενέργεια του υλικού κόσμου και την Αμέριστη Πνοή του Δημιουργού της ύλης .
        Πλάτωνος "Τίμαιος"35 α1-35b3 :"Δημιούργησε δε ο Δημιουργός την ψυχή από τα εξής :Από την Αμέριστη(Αδιαίρετη) και αιωνίως αμετάβλητη Ουσία(του αδιάσπαστου Πνεύματος) και από την υπάρχουσα περί τα σώματα Μεριστή(Διαιρεμένη, διαχωρισμένη από τον Λόγον), δι' αναμείξεως αυτών των δυο, είχε ουσίες από το ένα κι από το άλλο είδος κι έτσι έκανε  ενδιάμεση ουσία μεταξύ Αμέριστης και Μεριστής Ουσίας. Η ψυχή ενδημεί πάνω από τις περιοχές του Αστρικού Πεδίου,σε λεπτοφυέστερους χώρους του σύμπαντος "
 
 
H PROBOLH TOY ANUROPOY  1
 
6)ΑΝΩΤΕΡΟ ΝΟΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑ
Το Ανώτερο Νοητικό αποτελεί  γέφυρα , με την οποία διοχετεύεται η γνώση από το καθαρό Πνεύμα προς το Φυσικό σώμα και επαναφέρει την Αλήθεια ως Μνήμη(που είχε απωλεσθεί). Το Ανώτερο Νοητικό τροφοδοτείται από Πνευματικές σκέψεις, οι οποίες δεν σχετίζονται με την ύλη. Γεννιέται από τον Ιερό Γάμο του ένσαρκου Θείου Σπινθήρα και της δικής του Πνευματικής Παρουσίας "Εγώ ειμί η Παρουσία". Ο Ουράνιος Άνθρωπος είναι αρσενόθηλυς και για να αποκαταστήσει την πληρότητά του πρέπει να ξαναβρεί την την Μνήμη του και την Αλήθεια της ύπαρξής του, πρέπει να τελέσει Γάμον με το άλλο μισό Πνευματικό κομμάτι . Ο Γάμος επιτελείται , όταν ενωθούν τα δυο πνευματικά μέρη του ανθρώπου μέσα στο ίδιο σώμα και ο άνθρωπος αποκαταστήσει την πληρότητά του (με τις τρεις φάσεις αυτογνωσίας)
ANOTERO NOHTIKO SOMA
 
7)ΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΠΝΕΥΜΑ
Το Καθαρό πνεύμα, ο Θεϊκός Σπινθήρ(το μισό τμήμα του Ουράνιου Ανθρώπου) είναι μια Φωτεινή Ολότητα Ουσίας από τους Υπερκόσμους του Αληθινού Φωτός. Το φως του δικού μας κόσμου είναι ένα διαθλασμένο υποκατάστατο του Αληθινού Φωτός .
   Απόκρυφο Ευαγγέλιο Ιωάννη:"Και όταν το φως αναμίχθηκε με το σκότος , έκανε το σκότος να λάμψει. Και όταν το σκότος αναμίχθηκε με το φως, το φως σκοτείνιασε κι έγινε ούτε φως ούτε σκότος αλλά εξασθένησε".
    Έτσι , όταν και ο Ουράνιος Άνθρωπος, που παρομοιάζεται με τον Νάρκισσο ,καθρεφτίστηκε στα ενεργειακά ύδατα του υλικού κόσμου, προβλήθηκε στον πάτο αυτής της μαύρης τρύπας του σύμπαντος ως ο ολογραφικός υλικός άνθρωπος, και αποκλήθηκε :Υιός του Ανθρώπου.
THEIKOS SPINTHIRAS 1 1
 
 
OI DIASTASEIS THS GHS
 
 
 
 
Όλο το σύμπαν απαρτίζεται από ενεργειακά πεδία , με εσώτερο και πυκνότερο τον φυσικό υλικό μας κόσμο. Οι επιστήμονες λένε ότι  το σύμπαν μας βρίσκεται στον πυθμένα ( σημειακή ιδιομορφία)  μιας μαύρης τρύπας. Το σύμπαν και ο άνθρωπος είναι ένα ολόγραμμα( Karl Pribram) , που προβάλλεται από κάπου , για να αποτυπωθεί στο χωροχρονικό υλικό(φιλμ). Γίνεται προβολή του κατοπτρικού υλικού σύμπαντός μας και προβολή του Πνευματικού Ανθρώπου πάνω στο χωροχρονικό φιλμ της πυκνής ύλης, ως ο υλικός άνθρωπος.
 
 
 
 
 
 
      
Η σκηνή παγίδευσης του ανθρώπου αποδίδεται απόλυτα με τον μύθο του Ναρκίσσου , που την ώρα που καθρεφτίζεται στα νερά της λίμνης- στα υδάτινα ενεργειακά πεδία/διαστάσεις αυτού του κόσμου , παγιδεύεται από την μορφή του, πεθαίνει και υποβιβάζεται.
     
 
NARKISSOS picture00184 2
Ο Ουράνιος Άνθρωπος καθώς περνάει στον κόσμο της διττότητας του απαγορευμένου δένδρου, του καλού και του κακού, σχάζεται και ο ίδιος και γίνεται διττός: α) Θεϊκός Σπινθήρ(Αδάμ) που ενσαρκώνεται αδιαλείπτως στην ύλη , άλλοτε ως άνδρας κι άλλοτε ως γυναίκα, και που αγωνίζεται ν' αντιπαλέψει τις αντιξοότητες της υλικής ζωής και β) Εγώ ειμί η Παρουσία(Εύα), όπου παραμένει στο Πνευματικό της "σπίτι" και δεν βγαίνει στην πυκνή ύλη, για να παλέψει όπως ο Αδάμ. Καθώς η προβολή του Πνευματικού Ανθρώπου(Νάρκισσος) διέρχεται από τα ενδιάμεσα  "υδάτινα" ενεργειακά πεδία του σύμπαντος, ντύνεται την ενέργεια αυτών των πεδίων, φορώντας τα αντίστοιχα ενεργειακά σκάφανδρα. Από το λεπτοφυέστερο ενεργειακό , στο πυκνότερο ενεργειακό , μέχρι που ντύνεται την βαριά πυκνή ύλη. 
TA SMATA TOY ANURPOY 1
 

 

Τα Ενεργειακά Σώματα του Ανθρώπου παρίστανται στην Ορθόδοξη Αγιογραφία  στις εικόνες της Μεταμορφώσεως  και της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού

 

metaAnastasis

 

       Η Ανθρώπινη Ζωή για να εναρμονισθεί με την Συμπαντική Αρμονία πρέπει να συντονίζεται στην υψηλή πνευματική συχνότητα του Θείου Λογου - Παγκόσμιου Νόμου . Απαραίτητος όρος ύπαρξης του άνθρώπου είναι η Αυτογνωσία και η Θεολογική Κοσμογνωσία , ώστε να γνωρίζει τις λειτουργίες του σώματος, τις ιδιότητες της ψυχής,τις δυνατότητες του πνεύματος και τους Φυσικούς Νόμους . Η Αφύπνιση από το υλικό πεδίο των αισθήσεων στο Νοητό πεδίο του Πνεύματος ενεργοποιεί την Κωδική Μνήμη , δηλαδή την Αλήθεια (α+λήθη=απουσία λησμονιάς) .Εφαρμόζοντας αυτές τις κωδικές γνώσεις στον επίγειο βίο του ο άνθρωπος , με Ευθύνη και Αρετή , γίνεται συλλειτουργός στην Παγκόσμια Συμπαντική Ζωή .   

     Όλα τα σώματα του ανθρώπου είναι σεβαστά και καθένα επιτελεί τον λειτουργικό του ρόλο στο Σχέδιο της Δημιουργίας. Η Υγεία και η Ωραιότης του υλικού μας σώματος μάς οδηγούν στην ανακάλυψη και των άλλων ενεργειακών σωμάτων μας , υπό τον όρο να μην προσηλωνόμαστε στην εξωτερική υλική μας υπόσταση αλλά να την εκτιμούμε ως μια στέρεη βάση , ένα απαραίτητο πρώτο σκαλοπάτι για την άνοδό μας και στις άλλες ενεργειακές μας υποστάσεις . Ως εκ τούτου , απαραίτητη είναι η γνώση και η εναρμόνιση των Επτά Ενεργειακών Κέντρων του σώματός μας και η Αγαπητική συνθήκη της ψυχής μας

     Η υπέροχη τέλεια ωραιότητα ενός ευωδιαστού Ρόδου γίνεται η Πύλη προς την Θεία Ωραιότητα της Δημιουργίας που έφτιαξε έτσι το Ρόδον . Η αισθητηριακή μας επαφή με το Ρόδον εγείρει στην πνευματο-ψυχή μας ευγενή συναισθήματα : θαυμασμό , χαρά , αγάπη , καλοσύνη , ευθύνη ,εμπιστοσύνη κι ευγνωμοσύνη προς την Ζωή , αλληλεγγύη , δοτικότητα ,δημιουργικότητα , άμιλλα προς την τελειότητα , ευεργεσία , θεία έκσταση κι ενότητα προς το Παν . Έτσι , από το επίγειον υλικό Ρόδον , ανελισσόμαστε νοερώς προς τα φωτεινά Πνευματικά πεδία των Αρετών , κι από τον έρωτα προς την ωραιότητα του Ρόδου μεταβαίνομε στον Πνευματικό Έρωτα του Αγαθού ΕΝΟΣ και στην Παγκόσμια ΑΓΑΠΗ !!! 

 Bonali Giuseppe 4

 

                                                                                                     ΕΡΩΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

Cupid and Psyche by Lionel Noel Royer