47. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

...


Διαβάστε Περισσότερα

46. TΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ

...


Διαβάστε Περισσότερα

45.Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΧΤΙΕΤΑΙ!

...


Διαβάστε Περισσότερα

44. Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ

...


Διαβάστε Περισσότερα

43.ΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ

...


Διαβάστε Περισσότερα

42.Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΒΙΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

41.ΑΝΟΙΞΗ-Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

ANOIΞH ο Θρίαμβος της ΖΩΗΣ!

...


Διαβάστε Περισσότερα

39.TΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

40.ΔΙΑΛΕΞΙΣ Η ΚΩΔΙΚΗ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ...

...


Διαβάστε Περισσότερα

37.ΔΙΑΛΕΞΗ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗΣ / ΣΩΜΑ-ΨΥΧΗ-ΠΝΕΥΜΑ...

...


Διαβάστε Περισσότερα

36.ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

35. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

34.ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΙΣ !!!

...


Διαβάστε Περισσότερα

33.ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ

...


Διαβάστε Περισσότερα

32.Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

31.Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ-Η Προίκα της Αριάδνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

30.ΤΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

29.ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ - FROM I AM TO WE ARE

...


Διαβάστε Περισσότερα

28.Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

27.ΠΕΡΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ο ΛΟΓΟΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

26.Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

25.ΤΟ ΗΡΩΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

...


Διαβάστε Περισσότερα

24. ANATOΛΗ

...


Διαβάστε Περισσότερα

23.ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

...


Διαβάστε Περισσότερα

22.H ΓENOKTONIA ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

...


Διαβάστε Περισσότερα

21.ΤΟ ΖΩΟΓΟΝΙΚΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟΝ ΤΗΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑΣ ΒΙΟΘΕΩΡΙΑΣ

...


Διαβάστε Περισσότερα

20.ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

...


Διαβάστε Περισσότερα

19.Η Πραγματικότητα του Ανθρώπου

Η Πραγματικότητα του Ανθρώπου "...


Διαβάστε Περισσότερα

18.Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

...


Διαβάστε Περισσότερα

17.Η Ύλη των Ονείρων

...


Διαβάστε Περισσότερα

16.Περί Κοινωνικής Δικαιοσύνης

...


Διαβάστε Περισσότερα

15.Ο Οδυσσέας Ελύτης στο Αλβανικό Μέτωπο 1941

...


Διαβάστε Περισσότερα

14.Εφηβικές Αναζητήσεις

...


Διαβάστε Περισσότερα

13.Η Κωδική Συμπαντική Νευραξoνική Εγκεφαλική Αρχαιοελληνική Γλώσσα των Θεών ...

...


Διαβάστε Περισσότερα

12.Η Ορμέμφυτη Ελευθερία των Ελλήνων και ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος...

Η Ορμέμφυτη Ελευθερία των Ελλήνων και ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος ...


Διαβάστε Περισσότερα

11.Η φωνή της Γης από το διάστημα

...


Διαβάστε Περισσότερα

10. Περί Πλανητών και Ήλιου

...


Διαβάστε Περισσότερα

09. Το Ζων Ύδωρ - Ζωντανό Νερό

Το Ζων Ύδωρ Ένας αρμονικός αρχέγονος ήχος μας τραβά προς μια συστάδα βράχων, όπου αναβλύζει γάργαρο νερό.Είναι η Κρυσταλλοπηγή.Εδώ το νερό κυλάει ελεύθερο από τα σωθικά της γης...


Διαβάστε Περισσότερα

08. Τα Ενεργειακά Κέντρα - Τσάκρας - του Ανθρώπου


Διαβάστε Περισσότερα

07. Αγ. Σικελιανός : Ιερά Οδός

Αγ. Σικελιανός :ΑΑγ. Σικελιανός : Ιερά ΟδόςΙγ. ΣικελιανΑγ. Αγ. Σικελιανός : Ιερά ΟαδόςΣικελιανός : Ιερά Οδόςός : Ιερά Οδός Ιερά Οδός Άγγελος Σικελιανός : Ιερά Οδός Στην...


Διαβάστε Περισσότερα

06. Θέλει Αρετήν και Τόλμην η Ελευθερία - Ιωάννης Μακρυγιάννης...

Θέλει Αρετήν και Τόλμην η Ελευθερία - Ιωάννης Μακρυγιάννης ...


Διαβάστε Περισσότερα

05. Το Ορφικό - Πυθαγόρειο Πνεύμα και η Ναυμαχία της Σαλαμίνας...

Το Ορφικό - Πυθαγόρειο Πνεύμα και η Ναυμαχία της Σαλαμίνας ...


Διαβάστε Περισσότερα

04. Η Ηρωική Νίκη του Μαραθώνα

Η Ηρωική Νίκη του Μαραθώνα Στον Πλατωνικό «Κρατύλο» ο Σωκράτης συζητώντας με τον Ερμογένη λέγει : «Ο λόγος εκφράζει το παν και κυκλοφορεί παντού και περιστρέφει διαρκώς τα πάντα και...


Διαβάστε Περισσότερα

03. Η Ηθική Νίκη των Θερμοπυλών

...


Διαβάστε Περισσότερα

02. Διογένης και Αλέξανδρος Περί Παιδείας και Εξουσίας

Διογένης και Αλέξανδρος― Περί Παιδείας και Εξουσίας Διογένηςκαι έξανδρος Περί Παιδείας και Εξουσίας ...


Διαβάστε Περισσότερα

01. Η Θήλεια Θεότητα

Η Θήλεια Θεότητα ...


Διαβάστε Περισσότερα
012345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546

Τελευταία Άρθρα

5.ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΦΑΙΔΡΟΣ-Ο ΕΡΩΣ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Κυριακή, 16 Ιουνίου 2019
                                         ...
9.ΙΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ
Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2019
                                         ...

22.H ΓENOKTONIA ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

                                                                   H ΓENOKTONIA ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

 

genoktonia pontion 1     

       Oι Γενοκτονίες των πανάρχαιων (από το 20.000 π.Χ.) Ελλήνων του Πόντου , των Αρμενίων-Χετταίων και Ασυρίων ,

των τριών υψηλών αρχαιότατων Πολιτισμών της Μικρασίας και Ανατολικής ενδοχώρας , από τα βάρβαρα απολίτιστα στίφη

των Τουρανομογγόλων Νεότουρκων , θέτουν την Ανθρωπότητα προ των Ευθυνών της για τον σεβασμό και την τήρηση των

Παγκοσμίων Θεσμών Ειρηνικής συνύπαρξης των Εθνών, την απόδοση Δικαιοσύνης και επιστροφή των ξεπατρισμένων βίαια

ανθρώπων στις πατρογονικές εστίες και περιουσίες τους , την τιμωρητική απαξίωση των σφαγέων της Ιστορίας και την ισχυρή

περιφρούρηση έναντι των σκληροπυρηνικών ιμπεριαλιστών , που απειλούν την Ειρήνη και Ευημερία των Λαών.

       Παγκόσμια Κατακραυγή για την συνεχιζόμενη βία της Τουρκικής ηγεσίας , που εξοντώνει τον Λαό και τους γείτονές της

και απειλεί να βεβηλώσει τον Ναό της Αγίας Σοφίας σε τζαμί .

 

,pontian genocide        

       Ο εγκληματικός Διωγμός όλων των Ελλήνων του Μικρασιατικού Πόντου και όλης της Μικρασίας από τους Τούρκους

εξουσιαστές , οι σφαγές πληθυσμών , η πυρπόληση ολόκληρων χωριών και συνοικιών πόλεων , τα βασανιστήρια,

η αρπαγή των Ελληνικών περιουσιών , η βεβήλωση των Ιερών Ναών και Αρχαιοτήτων , η καταστροφή του πανάρχαιου

Μικρασιατικού Πολιτισμού , δείχνουν τον αδίσταχτο , αιμοβόρο , θηριώδη χαρακτήρα της βάρβαρης Τουρκικής εξουσίας ,

που βάλθηκε να κυριαρχήσει βίαια , οπισθοδρομώντας την ιστορική εξέλιξη της Ανθρωπότητας. 

 γενοκτονια-ποντιων-1

 

       Η Εξόντωση εκατοντάδων χιλιάδων ξεριζωμένων από τις εστίες τους Ελλήνων του Πόντου , με κακουχίες , πείνα , αρρώστιες , βασανιστήρια , στρατόπεδα θανάτου και σκοτωμούς , αποκαλύπτει τους απάνθρωπους θηριώδεις εγκληματίες της Τουρκικής εξουσίας , που καταπάτησαν κάθε Ιερό Παγκόσμιο Θεσμό  Ειρηνικής Συνύπαρξης των Εθνών και Πανάρχαιων Υψηλών Πολιτισμών . 

 

omilia-stin-xanthi-me-thema-tin-imera-mnimis-tis-genoktonias-ton-ellinon-tou-pontou-1-315x236

 

genoktonia pontion

 genoktonia pontion 374828665GENOKTONIAPONTOSn1272453600 30050605 4537

untitledtrap

pontian genocide

 

 

pontgen4

 

366201 1

 

 

armenian genocide-300x255

 

Afisa kalesma genoktonia 480 355

21.ΤΟ ΖΩΟΓΟΝΙΚΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟΝ ΤΗΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑΣ ΒΙΟΘΕΩΡΙΑΣ

 

                                                      ΤΟ ΖΩΟΓΟΝΙΚΟΝ ΤΡΙΓΩΝΟΝ ΤΗΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑΣ ΒΙΟΘΕΩΡΙΑΣ

 

 

ortho trigono analysis2                                 

          Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ  ΓΙΝΕΤΑΙ  ΑΥΤΟ  ΠΟΥ Ο  ΙΔΙΟΣ  ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ : Το Ζωογονικό Τρίγωνο , που αποτελεί το κέντρο της Πυθαγόρειας Βιοθεωρίας , δείχνει την Ευθύνη του Ανθρώπου μέσα στο Σύμπαν : είναι το ορθογώνιο σκαληνό τρίγωνο με αναλογίες 3, 4 , 5 , όπου ο κάθετος άξονας 3 δηλώνει την Θεία Πρόνοια (Άτροπος- Μέλλον) , η οριζόντια 4 συμβολίζει την Ανθρώπινη Θέληση και Βούληση (Κλωθώ- Παρόν) και η υποτείνουσα 5 συμβολίζει την Ειμαρμένη (Λάχεσις - Παρελθόν, τα πεπραγμένα) . Όσο μικραίνει η Ατομική Θέληση  για προσωπικές απολαύσεις και γίνεται μια αγκάλη ευεργεσίας για το Καλό Όλων των πλασμάτων , τόσο πλησιάζει ο άνθρωπος ολοένα περισσότερο την Θεία Πρόνοια του Παγκόσμιου Νόμου και τόσο μικραίνει η Ειμαρμένη με το βάρος των παρελθοντικών ατομικιστικών πράξεων , ...οπότε ο Άνθρωπος ελευθερώνεται στην κίνησή του προς το ΑΓΑΘΟΝ ΕΝ της Θείας Προνοίας και φθάνει με αυταπάρνηση να ταυτισθεί μαζί της !...Τότε καταργείται το σκαληνό τρίγωνο της ανθρώπινης ενσάρκωσης και η ψυχή γίνεται ΕΝΑ με το Φωτεινό Ουράνιο Ρεύμα της Θείας Χάριτος !!!...Σταγόνα Αγάπης μέσα στον απέραντο Παγκόσμιο Ωκεανό ΑΓΑΠΗΣ !!!

 6142709

         "Υπάρχει όμως ένα και μόνον μέσον δια να ελαττώσωμεν την "χορδήν"του Μοιραίου ` είναι να κάμωμεν ώστε να συμπέση η πλευρά της θελήσεως με την πλευράν της Προνοίας , δια προοδευτικής μειώσεως της πρώτης. Τότε το τρίγωνον μετασχηματίζεται διαδοχικώς και τελικώς η υποτείνουσα αφανίζεται : αι δυο πλευραί, Πρόνοια και ανθρώπινη θέλησις, έχουν τότε συνταυθισθή. Με άλλας λέξεις , ο μόνος τρόπος δια να καταργηθή το Μοιραίον , είναι να πρασαρμόσωμεν την ανθρωπίνην θέλησιν προς τας βουλάς της Προνοίας (του Θεού) και να την ταυτίσωμεν προς την υπάτην Βούλησιν. Όταν ο άνθρωπος θέλη ό,τι ο Θεός βούλεται, ίσως να παύση να είναι ελεύθερος , με την έννοιαν που δίδομε εις την λέξιν ταύτην , πλην θα έχη αποκτήσει την αληθινήν ελευθερίαν , διά καταργήσεως της πιέσεως της Ανάγκης , δεν θα υπάρχη πλέον Μοιραίον , διότι όλα τα αποτελέσματα θα ταυτισθούν με την παγκόσμιον Αρμονίαν. Δεν θα υπάρχη τότε Κακόν , διότι τότε μόνον ο Θεός θα υπάρχη". ( L.Gastin ) 

           Στην αρχαιοελληνική Κοσμοθεωρία , η συμβολική απεικόνιση των Ψυχών γίνεται ιεραρχικά με τρεις μορφές τριγώνων : το ισόπλευρο τρίγωνο , με όλες τις πλευρές του δίκαια ίσες , εκφράζει τις Θεϊκές Ψυχές , το ισοσκελές τρίγωνο, με δυο πλευρές του ίσες, εκφράζει τις Δαιμόνιες Ψυχές και το Σκαληνό τρίγωνο , με άνισες όλες τις πλευρές , παριστά τις Ανθρώπινες Ψυχές . Το Ζωογονικό σκαληνό τρίγωνο έχει ορθή γωνία 90 μοιρών , αντιπροσωπεύοντας την Αρετή του Ορθού Λόγου .

                                Tο ισόπλευρο τρίγωνο με την κορυφή προς τα κάτω εκφράζει, την Ύλη,το Ύδωρ, το Θήλυ

soul21

          Στην Αριθμοσοφία ο αριθμός 3 εκφράζει την ενεργό φανέρωση της Θεότητος στην Δημιουργία . Είναι ο σταθερός και αμετάβλητος(Άτροπος) Θείος Παγκόσμιος Νόμος , που συνέχει τα πάντα εν τη Θεία του Προνοία . Είναι ο 3 ιερός αριθμός της μεσότητας  μεταξύ της αρχής της εκδήλωσης, δια του αντικατοπτρισμού του Ενός 1 στο Δύο 2 , και του τέλους της εκδήλωσης των πραγμάτων  στο 4 . Για τον Άνθρωπο ο αριθμός 3 στην κάθετη πλευρά του Ζωογονικού Τριγώνου παριστά την εν δυνάμει Γνώση του Θείου Νόμου της Προνοίας για τα όντα της Δημιουργίας και αποτελεί τον σκοπό της ύπαρξής του, τον στόχο , προς τον οποίο τείνει να φθάσει , γι' αυτό ανάγεται στο Μέλλον του . Ο αριθμός 4 εκφράζει τις δονητικές διαβαθμίσεις των 4 πρώτων φυσικών στοιχείων στο αόρατο πεδίο και υψούμενος ο 4 στο τετράγωνο(4Χ4=16) ισχυροποιεί τα στοιχεία με δυνατότητα δράσης ` έτσι η γαία-γη αντιπροσωπεύει τα ένστικτα , το ύδωρ τα υποκειμενικά συναισθήματα, ο αήρ τις νοητικές ιδέες-σκέψεις και το πυρ την ενθουσιαστική ορμή. Με τα 4 φυσικά στοιχεία συγκροτείται το ψυχονοητικό και σωματικό μέρος του  όντος  και καλείται να επιλέξει (βλ.Κλωθώ, κλώθει, διαμορφώνει ο ίδιος...)ανάμεσα στις υλιστικές απαιτήσεις και στην απόφαση για την πραγμάτωση του εντελεχειακού σκοπού της Ελευθερίας του . Διότι Ελευθερία σημαίνει αυτή η κατάσταση που έρχεται προς τον θείο σκοπό της , την Θέωση ! Ο αριθμός 5  εκφράζει τον γάμο του 2 με το 3 ,είναι κυκλικός αέναος αριθμός , που επιστρέφει πάντα στην πεντάδα και εκφράζει την Δικαιοσύνη. Γι' αυτό η Ειμαρμένη (<μείρομαι =μοιράζω και Μοίρα), στην υποτείνουσα 5 του Ζωογονικού Τριγώνου , συναρμόζει τα πεπραγμένα του παρελθόντος του ανθρώπου και δρα δια του Νόμου του Αντιπεπονθότος(<πάσχω...), ως εσωτερικός Νόμος απόδοσης δικαιοσύνης. Ο αριθμός 5 υψούμενος στο τετράγωνο 5Χ5 =25 μετατρέπει στον εγκέφαλο τις αισθήσεις σε αισθήματα και συναισθήματα και σκέψεις-ιδέες.

rttripyth 42336 md

 

          H σημασία της ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ προσδιορίζεται από τον Πλάτωνα :" Η Γεωμετρία έχει ως αντικείμενο την γνώση του αεί όντος και όχι των γεννωμένων και παρερχομένων . Ελκύει την ψυχήν προς την Αλήθειαν και κατεργάζεται το φιλοσοφικό εκείνο πνεύμα που εξυψώνει τα βλέμματά μας προς τα ανώτερα πράγματα"( "Πολιτεία VII, 3,1).

          ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟΝ είναι η πρώτη κλειστή μορφή , συμβολίζουσα την ένωση της μονάδος με την δυάδα.Το ισόπλευρο Τρίγωνο θεωρήθηκε ανέκαθεν ιερό σύμβολο πολύ πριν τον Πυθαγόρα , στην άπω Ανατολή. Οι Πυθαγόρειοι το τιμούσαν  ως το σύμβολο της Διαμορφωτικής Αρχής του Σύμπαντος. Με την κορυφή προς τα άνω , συμβολίζει το Πνεύμα, το Θείον Πυρ , το άρρεν. Με την κορυφή προς τα κάτω , την Ύλη , το Ύδωρ , το θήλυ.

sierpinski-for-web-300x264isoskelessORTHOGONIO

 

          Ο Πρόκλος αποκαλύπτει πυθαγορικές αντιλήψεις  περί της φύσεως των τριγώνων : "Και δια τούτο το τρίγωνον αρμόζει προς την ζωογόνον Πηγήν , αιτίαν πάσης ζωής , όπως και ο κύκλος, ως λέγουν, αρμόζει προς τον αγκυλομήτην θεόν(Κρόνον). Επειδή τώρα τα τρίγωνα είναι τριών ειδών , το μεν ισόπλευρον, όπως έλεγε και ο Ξενοκράτης , είναι αφιερωμέ-νον("ανείται") εις όλας τας θείας ψυχάς , δεδομένου ότι αύται εξουσιάζονται από την Μονάδα (" ως τω ενί κεκρατημένας") ` διότι ισότης είναι ενότης ` δια τούτο καλούνται¨"θείαι" ` διότι το έν είναι ίδιον της θεότητος...Το δε ισοσκελές είναι αφιερωμένον μετά τας θείας ψυχάς , εις τας δαιμονίας . Εις τας εν λόγω ψυχάς , αι οποίαι είναι μέσαι, υφίσταται ισότης και ανισότης , ενότης και ποικιλία δυνάμεων , διότι αι βάσεις είναι ανόμοιαι προς τας εκ της κορυφής αγομένας πλευράς. Το δε τρίτον, το σκαληνόν, που έχει και τας τρεις πλευράς ανομοίας, είναι η εικών των ψυχών που ανέρχονται και κατέρχονται. Πράγματι, με τας κινήσεις των άπτονται, πότε ολίγον, πότε πολύ μετά των ανωτέρων όντων. Παρά ταύτα το σκαληνόν δεν είναι η εικών των τοιούτων ψυχών, παρά μόνον κατά γενικόν κανόνα. Εκείναι που κατέρχονται εις την γένεσιν και έρχονται από της γενέσεως , εικόνα έχουν το ορθογώνιον σκαληνόν που έχει περί μεν την ορθήν γωνίαν την βάσιν κατά την σχέσιν επιτρίτου(4:3) και εν σχέσει προς την υποτείνουσαν τον αριθμόν της πεντάδος.

          Αι τρεις πλευραί του ορθογωνίου τριγώνου , είναι αι αρχαί των κοσμικών εικόνων ` ο 4 είναι η αρχή του τετραγώνου που σχηματίζει τον κύβον , σπέρμα της γης. Ο 3 είναι η αρχή του τριγώνου που γεννά τα 3 στοιχεία (ενν.ρευστά :ύδωρ, αέρα, πυρ που μετασχηματίζονται αμοιβαίως, χάρη στην συναρμογή τους, βασισμένη στο ίδιο στοιχειώδες τρίγωνο).Όταν λοιπόν αι ζωαί αύται συνηνώθησαν στενώς προς αλλήλας , η γωνία η οποία ούτω απετελέσθη ως εικών της ενώσεως , εσχημάτισε το τρίγωνον ως εικόνα της ψυχής . Διότι το διανοητικόν συνήφθη προς το νοερόν , δεχόμενον παρ' αυτού την κίνησιν ` το δε δοξαστικόν , δεχόμενον από το διανοητικόν την κίνησιν , συνάπτεται προς το τελευταίον ` τέλος , το δοξαστικόν , έχον ως όριον το νοερόν , επιστρέφει("επέστραπται") προς αυτό , συνάπτον την αρχήν με το τέλος. Και ούτω , πάντα τα τρία ταύτα, συνηνωμένα προς άλληλα , κάμνουν ώστε ολόκληρος η ψυχή , όταν συγκλίνη προς εαυτήν ("συνεύουσαν") αποτελεί τρίγωνον".

        "  Το Ορθογώνιο Τρίγωνο έχει την ιδιότητα να ισούται το τετράγωνο της υποτείνουσάς του με το άθροισμα των τετραγώνων των δυο καθέτων πλευρών του , πράγμα που εγνώριζαν οι αρχαίοι Βαβυλώνιοι, Κινέζοι και Σουμέριοι .Αν εγγράψομε ένα ορθογώνιο τρίγωνο 3,4,5 σε κύκλο , με διάμετρο την υποτείνουσα τριγώνου 5 , θα ληφθεί ορθογώνιο σχήμα και με τις άλλες πλευρές 3 και 4 και το ίδιο επαναλαμβάνεται και για όμοιο τρίγωνο ,κάτωθεν της διαμέτρου. Αυτά τα δυο ορθογώνια τρίγωνα μαζί αποτελούν ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, μέσα στο οποίο δύναται να χαραχθεί ο εξακυβικός σταυρός , ο οποίος συμπτυσσόμενος μας δίνει τον κυβικόν λίθον , ως αρχέτυπον της Γαίας. "

           Στην συνέχεια , ο Πρόκλος αναφέρει την μυστική διδασκαλία περί συλλήψεως και γενέσεως των εμβρύων σε συνάρτηση προς αστρολογικά δεδομένα : "Αφού τοιουτοτρόπως ο Αμέλιος συνέστησε το τρίγωνον , κρίνει ορθόν να προτείνη όπως , τη επιβλέψει των αρχόντων της Πολιτείας , αρχίζει η σπορά (των ανθρώπων) εις τον Αιγόκερω. Διότι , δια τα άλλα ζώντα και φυτά η Φύσις επιμελείται της σποράς , ενώ δια τους ανθρώπους πρέπει η γνώσις να ορίζη τον κατάλληλον χρόνον της σποράς. Συνεπώς, επειδή ο Αιγόκερως είναι το σημείον της επανόδου του ηλιακού φωτός , είναι ο καταλληλότερος δια την σύλληψιν ("σπόριμος") και από τούτου η ομάς των σημείων του Αιγόκερω , του Υδροχόου και των Ιχθύων ("τριζωδία") είναι ίση με την κάθετον (του τριγώνου, Πρόνοια)"  . Σύμφωνα με την Χαλδαϊκή παράδοση, την οποία παραδέχεται και η σημερινή Αστρολογία της Δύσης, σημειοδοτική θέση έχει όχι το σημείο συλλήψεως του εμβρύου αλλά της γέννησης .                                                                                                                                     

 aigokeros1

 

 Στο ανωτέρω βίντεο"ΕΝΩΔΩΝ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙO-ΜΕΤΑΠΥΘΑΓΟΡΕΙO-ΕΛΛHN" γίνεται μία εξαιρετική ερμηνεία των Αρχαιοελληνικών λέξεων, της Μυθολογικής και Φιλοσοφικής Σκέψης της Πυθαγόρειας Βιοθεωρίας-Κοσμοθεωρίας , και υπό το πρίσμα της σύγχρονης επιστημονικής Κβαντικής Φυσικής, από τον φιλόσοφο Αναστάσιο Ασημακόπουλο.

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ )

                                                        

20.ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

                                                                                 

                                                                                            ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

                                      Ο ΑΠΑΤΗΛΟΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΟΥ ΝΑΡΚΙΣΣΟΥ

 

John William Waterhouse 1903 1

 

 

Ο Νάρκισσος θαυμάζοντας με αυταρέσκεια την σωματική του μορφή  στον καθρέφτη των νερών επνίγηκε μέσα στον καθρέφτη του και μεταλλάχθηκε σε φυτό καθηλωμένο στην όχθη του καθρέφτη. Ο Νάρκισσος δεν ολοκλήρωσε την Αυτοπραγμάτωσή του ως Ανθρώπινο Πνευματικό ον ,αλλά οπισθοδρόμησε σε φυτική ύπαρξη, χωρίς να αναπτύξει τις δυνατότητες της πνευματικής του φύσης , εισχωρώντας στο βάθος του Αληθινού του Εαυτού. Έτσι καθηλωμένοι στα εφήμερα χάνονται οι περισσότεροι άνθρωποι , δίχως καν να υποψιάζονται την κρυμμένη στο ψυχικό βάθος Ανώτερη Ιδανική Ύπαρξή τους...!

 

Πορφύριος:

«… χιτών τε το σώμα τη ψυχή ό ημφίεσται, θαύμα τω όντι ιδέσθαι, είτε προς την σύστασιν αποβλέποις είτε προς την προς τούτο σύνδεσιν της ψυχής».

Το σώμα είναι χιτώνας για την ψυχή, με τον οποίον είναι ντυμένη, πραγματικά θαύμα στην όψη, είτε παρατηρείς την σύστασή του είτε την σύνδεσή του με την ψυχή. 

Διαβάστε περισσότερα: 20.ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

19.Η Πραγματικότητα του Ανθρώπου

                Η  Πραγματικότητα του Ανθρώπου

 299201 439619149454967 1384872812 n 1

        " Η πραγματικότητα είναι η λάμψη της αστραπής που τρέμει φυλακισμένη σε κάθε πέτρα . Αν δεν την ξυπνήσεις , η πέτρα παραμένει μια πέτρα , η πόλη μια πόλη , η ομορφιά όμορφη , η πλήξη πληκτική , όλα κοιμούνται στο όνειρο των πραγμάτων ως τη στιγμή , που εξωθημένος από υψηλής τάσεως ρεύματα , θα τα κατακλύσεις με την καταιγίδα που αποκαλούμε " πραγματικότητα ".

         Πραγματικά μοιάζει μια ελπίδα να υπάρχει μόνο για τον άνθρωπο : όχι ν' αλλάξει τον κόσμο και τους άλλους , αλλά ως ένα βαθμό ν' αλλάξει και να καλυτερέψει τον εαυτό του . Η σωτηρία του κόσμου μυστικά εξαρτάται από αυτούς που αυτό το έχουν καταφέρει . 

        Ο καθένας που έχει πετύχει ένα μεγάλο βαθμό ατομικότητας δεν μπορεί παρά να δει στο τέλος ότι η ζωή είναι ένας αγώνας ανάμεσα στη θυσία και στην πρόκληση , ανάμεσα στην αναγνώριση των συλλογικών αξιών και την διάσωση της προσωπικότητας .

        Κάποιος που συμβαίνει να είναι αναίσθητος στους συχνούς εξευτελισμούς , που ανέχεται την πιο αξιοθρήνητη μουσική , την πιο άθλια αρχιτεκτονική , την πιο μολυσμένη ατμόσφαιρα που είναι δυνατόν να υπάρχει χωρίς καμία διαμαρτυρία , αλλά που ωστόσο αρχίζει να χτυπάει το τραπέζι και να βρίζει όταν χάνει έστω και λίγο στα χαρτιά , θεωρείται σαν υγιής και κανονικός . (...)

        Εκεί που τα πιο ευγενή ζώα αφανίζονται , το κουνέλι υπερισχύει , δεν έχει απαιτήσεις , αισθάνεται ευτυχισμένο ,και αναπαράγεται εκπληκτικά .(...)

Αυτή η ίδια η ανθρωπότητα που εκθειάζει την υπακοή στους αυθαίρετους νόμους της και την απαιτεί σαν την υπέρτατη αρετή διαφυλάσσει το αιώνιο της πάνθεον για εκείνους που περιφρόνησαν αυτή την απαίτηση και προτίμησαν να πεθάνουν μάλλον παρά να προδώσουν την "ισχυρογνωμοσύνη" τους .

         Για να πω την αλήθεια , οι μόνες εφευρέσεις που αντιπαθώ και δεν εμπιστεύομαι είναι οι "χρήσιμες" . Όλα αυτά τα δήθεν χρήσιμα επιτεύγματα έχουν αποτρόπαια επακόλουθα . είναι όλα τόσο ευτελή , τόσο μικρόψυχα ,τόσο κοντόφθαλμα .Πολύ πιο γρήγορα απ' ότι θα περίμενε κανείς τα κίνητρα πίσω από αυτά , η ματαιοδοξία ή η απληστία , έρχονται στο φως , και παντού αυτά τα χρήσιμα τεκμήρια του πολιτισμού αφήνουν πίσω τους τα ίχνη μιάς μακριάς πορείας σκληρότητας , πολέμου , θανάτου και κρυμένης αθλιότητας .Ο πολιτισμός σκεπάζει την γη με μια λάβα σκουριάς και σωρούς σκουπιδιών .Οι εντυπωσιακές διεθνείς εκθέσεις και οι απαστράπτουσες εκθέσεις αυτοκινήτων δεν είναι τα μόνα αποτελέσματα των χρήσιμων εφευρέσεων , προκαλούν επίσης τις στρατιές των χλωμών , υποπληρωμένων εργατών των ορυχείων , την αρρώστια και την ερήμωση. Ο άνθρωπος πληρώνει για τις ατμομηχανές και τις τουρμπίνες με βαθιές ουλές στο πρόσωπό του και στο πρόσωπο της γης , με τον ξεπεσμό του εργάτη και του εργοδότη , με απεργίες , με πολέμους , και άλλα φρικιαστικά δεινά . Ωστόσο  όταν ο άνθρωπος εφεύρε το βιολί ή συνέθεσε τις άριες του "Φίγκαρο" , κανένα τίμημα δεν χρειάστηκε να πληρωθεί . Ο Μότσαρτ και ο Μέρικε κόστισαν πολύ λίγα στον κόσμο .Ήταν τόσο φτηνοί όσο και το φως του ήλιου . κάθε εργαζόμενος σ' ένα εργοστάσιο μηχανών κοστίζει περισσότερο .

        Αν και δεν αναγνωρίζομε "καλές" ή "κακές" , δεξιές ή αριστερές πεποιθήσεις , αναγνωρίζομε ωστόσο δυο ειδών ανθρώπους : αυτούς που προσπαθούν να ζήσουν σύμφωνα με τις πεποιθήσεις τους και αυτούς που τις βάζουν στην τσέπη τους . Αυτό είναι το μόνο κριτήριό μας .

        Όταν ένας άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη να δικαιώσει την ζωή του , το θέμα δεν είναι το εάν υπάρχει ένα αντικειμενικό , παγκόσμια αναγνωρισμένο επίπεδο επιτεύγματος , αλλά το εάν έχει ενσωματώσει την έμφυτη αληθινή του φύση όσο το δυνατόν πιο καθαρά γίνεται στη ζωή του και στις πράξεις του . (...)

        Η αποστολή μου δεν είναι το να δώσω στους άλλους αυτό που είναι αντικειμενικά το καλύτερο , αλλά το ν' ακολουθήσω τον δικό μου δρόμο με όση το δυνατόν περισσότερη αγνότητα και εντιμότητα γίνεται .

 

208967 10151599845513185 473938194 n206487 10151405628470903 1987034337 n

        Ανάμεσα στους ανθρώπους που έχουν φτάσει στο σημείο ν' αποτελούν τα πιόνια ενός οργανωμένου κράτους και κοινωνικού συστήματος , τίποτε δεν είναι πιο δύσκολο και ασυνήθιστο από το να βρει κανείς το λογικό και το φυσικό .

        Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία , ο χειρότερος εχθρός και διαφθορέας του ανθρώπου είναι η τάση - που είναι το αποτέλεσμα της διανοητικής αδράνειας και της επιθυμίας να διατηρήσει κανείς την ησυχία του - της προσχώσεως σε ομάδες και οργανώσεις με καθορισμένα δόγματα , είτε πρόκειται για θρησκευτικές , είτε για πολιτικές .

        Ένας σωστός άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει ούτε ένα βήμα χωρίς να κάνει εχθρούς .

        Εκείνοι που θέλουν να ζήσουν πολλά χρόνια πρέπει να υπηρετούν . Εκείνοι που αυτό που θέλουν είναι να κυβερνούν δεν ζούνε πολύ .

AA

        Ό άνθρωπος της μάζας μού είναι ξένος και σε μεγάλο βαθμό ύποπτος . Από τον καιρό της νεότητάς μου , όταν ακόμα τις μάζες τις συγκροτούσαν ισχυρές δεσμεύσεις και καταπιέσεις , από το 1914 είδαμε το τι μπορούν να κάνουν . Όχι , αυτό που αγαπώ στον άνθρωπο είναι οι δυνατότητες που έχει του ατόμου . Η σκέψη ότι η ανθρωπότητα θα ήταν δυνατόν να πάψει να υπάρχει αύριο δεν με φοβίζει . Θα μου προκαλούσε όμως βαθιά λύπη η γνώση ότι δεν θα υπήρχε κανένας Γκαίτε , κανένας Μέρικε , κανένας Τολστόι , κανένας Τσέχωφ , κανένας Ρενουάρ ή Σεζάν αύριο , ή δεν θα υπήρχαν πια εκείνοι οι άνθρωποι που είναι σε θέση να αισθανθούν χαρά και λύπη ακούγοντας τη  μουσική του Μπετόβεν και του Μπαχ , ή διαβάζοντας την ποίηση του Χέντερλιν .

      Όταν μισούμε κάποιον είναι γιατί στην εικόνα του που έχομε σχηματίσει στο νου μας μισούμε κάποιο μέρος του εαυτού μας . Τίποτε δεν μπορεί να μας προκαλέσει οποιουδήποτε είδους αντίδραση αν ήδη δεν υπάρχει μέσα μας .(...)

      Μπορούμε να καταλάβομε ο ένας τον άλλον , αλλά μπορούμε να ερμηνεύσομε μόνο τον εαυτό μας .

Η δουλειά μου ήταν το να υπερασπιστώ την "ιδιωτική" ατομική ζωή ενάντια στην απειλή του αυτοματισμού , του πολέμου , του κράτους , και των μαζικών ιδανικών . Είχα συνείδηση του ότι συχνά χρειάζεται περισσότερο κουράγιο για να είναι κανείς απλώς ανθρώπινος , χωρίς ηρωισμούς , από αυτό που χρειάζεται για να είναι κανείς ήρωας .

 

      Το πρώτο μου άρθρο πίστης είναι η ενότητα που υπάρχει πίσω και πέρα από τις αντιθέσεις.(...)Υπάρχουν οι άνθρωποι της δράσης και οι άνθρωποι της σκέψης .Αλλά πίσω απ' αυτούς υπάρχει μια ενότητα . Κατά τη γνώμη μου , μόνο αυτός που ενσωματώνει και τις δυο αυτές αντίθετες στάσεις μπορεί πραγματικά να είναι ζωντανός και , κάτω από ευνοϊκές περιστάσεις παραδειγματικός . Δεν έχω καμίαν αντίρρηση είτε για τον ακαταπόνητο εργάτη , είτε για τον ερημίτη(...)Ο άνθρωπος που αναζητώ και στον οποίο ελπίζω , είναι κάποιος που μπορεί να ζει και μέσα στον κόσμο και μόνος του , που έχει την δυνατότητα και της δράσης και του στοχασμού .(...)

Η αποστολή μας είναι το να διακρίνομε καλά τις αντιθέσεις , πρώτα σαν αντιθέσεις και μετά σαν τους πόλους μιάς ενότητας .

      Όταν φοβόμαστε κάποιον είναι επειδή τον έχομε αφήσει ν' αποκτήσει δύναμη πάνω μας .(...)

Η εξέλιξη προς ανώτερα επίπεδα , η υπερνίκηση του εγωισμού και της αδράνειας θα είναι πάντα η δουλειά των ξεχωριστών ατόμων , ποτέ η δουλειά των πολλών .

Όταν κάποιος που έχει προσωπικότητα , μετά από σκληρό αγώνα , έχει καταφέρει να ξεφύγει από το περιβάλλον της προέλευσής του , δεν έχει την διάθεση να παραδώσει την τόσο ακριβά πληρωμένη ελευθερία του και ευθύνη σε οποιοδήποτε δόγμα ή πρόγραμμα , οποιαδήποτε σχολή , τάση ή κλίκα .

       Η ζωή αποκτά νόημα όταν απομακρυνόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται από την αφελή προσπάθεια προς μια διαρκή εγωιστική ευχαρίστηση , και θέτομε τον εαυτό μας στην υπηρεσία κάποιου πράγματος . Στην περίπτωση που θα πάρομε στα σοβαρά την υπηρεσία αυτή που προσφέρομε το "νόημα" θα έρθει από μόνο του .(...)

307240 210913335633568 6375210 n

     

  

 Πυθαγόρεια Αρμονία των Σφαιρών και Υγεία

 

                                                                                                                                      

                         

                   Το χάος απαιτεί ν' αναγνωριστεί και ν' αποτελέσει μέρος της εμπειρίας μας , πριν αφήσει τον εαυτό του να προσηλυτισθεί σε μία καινούργια τάξη .

Κάθε πεπρωμένο , όσο και αν φαίνεται προσδιορισμένο από ορισμένες καταστάσεις , φέρνει μέσα του όλες τις δυνατότητες της ζωής και της μεταμόρφωσης που εξυπονοεί η ίδια η φύση του ανθρώπου . Και όση περισσότερη παιδικότητα , ευγνωμοσύνη , και ικανότητα για αγάπη έχομε , τόσο μεγαλύτερες θα είναι αυτές οι δυνατότητες .

      Δεν υπάρχει άλλος τρόπος ανάπτυξης και πλήρωσης από το όσο το δυνατόν πιο τέλειο ξετύλιγμα της ίδιας μας της φύσης . "Έσο ο εαυτός σου" είναι ο ιδανικός νόμος , τουλάχιστον για ένα νέο . δεν υπάρχει άλλος δρόμος προς την αλήθεια και την εξέλιξη .

      Πολλά ηθικά και άλλα εμπόδια κάνουν αυτό τον δρόμο δύσκολο. Ο κόσμος προτιμάει να μας βλέπει προσαρμοσμένους και αδύνατους αντί για ανεξάρτητους , και για κάθε άνθρωπο που ξεχωρίζει από τον μέσο όρο , αυτή η υπεροχή πρόκειται να γίνει η αιτία μιας πάλης που θα διαρκέσει σε όλη του την ζωή . Ο καθένας πρέπει ν' αποφασίσει για τον εαυτό του , ανάλογα με τα δικά του εφόδια και τις δικές του ανάγκες , ως ποιο σημείο θα υποταχθεί στις συμβάσεις ή θα τις αγνοήσει .(...)

     Ο κόσμος δεν θα προχωρήσει πιο γρήγορα στην περίπτωση που θα μεταβάλει κανείς τους ποιητές σε δημαγωγούς και τους φιλοσόφους σε υπουργούς . Θα προχωρήσει κάθε φορά  που κάποιος κάνει αυτό για το οποίο ήρθε εδώ , αυτό που η φύση του τού ζητάει να κάνει και κατά συνέπεια κάνει με ευχαρίστηση και καλά .

     Εάν εδώ και τώρα, αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες και τις ανάγκες του σήμερα , συμπεριφερθούμε μ' ένα ορισμένο ποσοστό ανθρώπινης αξιοπρέπειας , είναι δυνατόν το μέλλον ,επίσης , να είναι ανθρώπινο .

971164 577395088972026 179447344 n

     Ο άνθρωπος είναι ένα κρεμύδι που αποτελείται από εκατό περιβλήματα , μια στόφα από πολλές κλωστές . Οι αρχαίοι Ασιάτες το ήξεραν καλά αυτό και η Βουδιστική Γιόγκα έχει επινοήσει μια ακριβή τεχνική για τη διάλυση της ψευδαίσθησης της προσωπικότητας . Τα παιχνίδια της ανθρωπότητας είναι διάφορα και διασκεδαστικά : για χίλια χρόνια η Ινδία έκανε ό,τι μπορούσε για να διαλύσει αυτή την ψευδαίσθηση και η Δύση έκανε εξίσου μεγάλες προσπάθειες για να την σταθεροποιήσει και να την εντείνει .

       Η ευτυχία είναι ένα πώς , όχι ένα κάτι, ένα ταλέντο , όχι ένα αντικείμενο .

Το μονοπάτι της ανθρώπινης εξέλιξης αρχίζει με την αθωότητα(τον παράδεισο , την παιδική ηλικία , το ανεύθυνο πρώτο στάδιο) Από εκεί οδηγεί στην ενοχή , στη γνώση του καλού και του κακού , στο αίτημα της μόρφωσης , της ηθικής , της θρησκείας των ανθρώπινων ιδανικών . Για τον καθένα που περνάει αυτό το στάδιο με σοβαρότητα και σαν ένα διαφοροποιημένο άτομο το στάδιο αυτό καταλήγει αναπόφευκτα στην απογοήτευση , δηλαδή , στην επίγνωση ότι δεν υπάρχει τέλεια αρετή , πλήρης υπακοή , επαρκής υπηρεσία , ότι η σωστή στάση είναι απλησίαστη , ότι η συνεπής καλοσύνη είναι ανέφικτη . Τώρα αυτή η απελπισία οδηγεί είτε στη συντριβή είτε στην τρίτη σφαίρα του πνεύματος , στην εμπειρία μιας κατάστασης πέρα από την ηθική και τον νόμο , προς μια κατάσταση χάριτος και απελευθέρωσης σ' ένα καινούργιο , ανώτερο είδος ανευθυνότητας , ή για να το πει κανείς με δυο λόγια : την πίστη .(...)στην ικανότητα να ζει κανείς με την δύναμη της πίστης του .

   ...Κατέληξα στον διαχωρισμό των ανθρώπων σε δυο βασικούς τύπους: τον άνθρωπο της λογικής και τον άνθρωπο της ευλάβειας . Ο άνθρωπος της λογικής πιστεύει ότι κατέχει το νόημα του κόσμου και της ζωής του ...Ο ευλαβής άνθρωπος πιστεύει ότι η ανθρώπινη ύπαρξη είναι νένα συμπληρωματικό στοιχείο της γης . Βρίσκει καταφύγιο , όταν ο τρόμος του θανάτου και της θνητότητας τον καταλαμβάνει , στην πίστη ότι ο δημιουργός (ή η φύση) κατευθύνεται προς κάποιο σκοπό...μάλλον στρέφεται προς μια γεμάτη φόβο αλλά και γεμάτη σεβασμό παράδοση σε μια ανώτερη βούληση .(...)

 

     Το να υπάρχει κανείς στο απόλυτο παρόν , το να συμμετέχει στη χορωδία των σφαιρών , το να χορεύει στο απλό μοτίβο του κόσμου , το να γελάει με τον Θεό το αιώνιό του γέλιο , αυτό είναι το μερίδιό μας τής Gluck,εννοώ κάτι εντελώς αντικειμενικό , δηλαδή , την ολότητα αυτή καθαυτή , την εκτός χρόνου ύπαρξη , την αιώνια αρμονία του κόσμου , αυτήν που άλλοι έχουν αποκαλέσει μουσική των σφαιρών ή το χαμόγελο του Θεού .

                                                                                                                                                                          ( 'Eρμαν 'Εσσε " Σκεψεις και Δοκiμια " )

 

 247075 539829579396422 67096307 n

 

       Blakemore :" Ο άνθρωπος στο δοιάκι του Μικρονησιακού σκάφους , που το μάτι του ανιχνεύει συνεχώς τον ορίζοντα , τα σύννεφα και τα κύματα , και ο αξιωματικός στο πηδάλιο του ελικοπτεροφόρου , που δεν κοιτάζει τον κόσμο αλλά τους χάρτες του, δίνουν την εντύπωση πως κάνουν  διαφορετικά πράγματα , κι ωστόσο έχουν κάτι κοινό - ένα σύστημα σκέψης που κληρονόμησαν από τους ανθρωπίδες προγόνους μας . Οι άνθρωποι εκείνοι μπορεί να μην είδαν ποτέ θάλασσα αλλά ο εγκέφαλός τους διέθετε τον μηχανισμό σκέψης που μας καθιστά ικανούς να διαπλέουμε τις θάλασσες και να ταξιδεύουμε στην σελήνη .

       Κάθε απόφαση που παίρνουμε βασίζεται σε ένα πρότυπο του προβλήματος στο νου . Όπως οι θαλασσοπόροι , πρέπει κι εμείς να γνωρίσουμε από πού ερχόμαστε , να έχουμε τρόπους να υπολογίζουμε την πορεία μας στον κόσμο , να αντιλαμβανόμαστε πού βρισκόμαστε κάθε φορά , να θέτουμε στόχους και να σχεδιάζουμε την πραγματοποίησή τους ."

 

                                                                                                                                                                                

18.Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

                                                                                                      Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

 554099 156296544538024 1827227939 n

        Έρμαν Έσσε : " Ο σκοπός των βιβλίων δεν είναι να κάνουν τους εξαρτημένους ανθρώπους ακόμα περισσότερο εξαρτημένους , και ακόμα λιγότερο ο σκοπός τους είναι το να γίνουν γι'αυτούς που δεν είναι σε θέση να ζήσουν ένα εύκολο , τεχνητό υποκατάστατο της ζωής .Αντίθετα , τα βιβλία τότε μόνο αξίζουν όταν δείχνουν τον δρόμο προς την ζωή και συμβάλλουν σε μια καλύτερη ζωή . Κάθε ώρα που ξοδεύεται διαβάζοντας δεν σημαίνει τίποτ' άλλο από χάσιμο χρόνου αν δεν μπορεί να δώσει στον αναγνώστη ένα σπινθήρα δύναμης , μια αίσθηση καινούργιας νεότητας , μια αναπνοή καθαρού αέρα .

        Ανάμεσα στους σχετικά υγιείς ανθρώπους , που δεν έχουν την τάση ν' αμφιβάλλουν για τον εαυτό τους , αυτός που ζει έντονα αγαπάει το πάθος , ο ευφυής αγαπάει την ευφυία , ο καλός την καλοσύνη(...)

Θα έπρεπε να διαβάζομε , όχι για να ξεχάσομε τον εαυτό μας και την καθημερινή μας ζωή , αλλά αντίθετα , για ν' αποκτήσομε μιά πιο γερή , πιο συνειδητή , πιο ώριμη αντίληψη της ζωής μας .

Διαβάστε περισσότερα: 18.Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ